PDA

Zobacz pełną wersję : Jak sprawdzić uzbrojenie działki?



Czarny_Wodzu
17-06-2019, 16:44
Witam serdecznie,

Jestem początkującym poszukiwaczem działki budowlanej;) Znalazłem sobie w miarę fajną działkę, która jest podobno uzbrojona. Chciałbym mieć pewność, że ta działka ma takie media jak w ogłoszeniu (prąd, woda, kanalizacja). Wiem, że muszę zdobyć mapę geodezyjną, jednak jest ich wiele rodzajów. Którą mapę powinienem zamówić, czy jest to mapa zasadnicza?

Tutaj znalazłem różne wnioski: https://powiat-gdanski.pl/wydzial-geodezji-kartografii-i-katastru-0 i tam jest wniosek o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (mapa zasadnicza, mapa ewidencji gruntów.

Czy to jest to co mi jest potrzebne?

We wniosku mam do wyboru wiele opcji, czy mam zaznaczyć "Mapa zasadnicza" a może "Baza danych geodezyjnej sieci uzbrojenia terenu." A może oba te punkty?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Bertha
17-06-2019, 19:20
Mapa zasadnicza. Granice na mapie (o ile są) mogą być niezbyt dokładne, przed transakcją warto zażądać okazania granic zakończonego protokołem. Protokołu nie podpiszesz bo nie jesteś stroną postępowania, lecz możesz być podczas czynności. Uważam że nabywca ma do tego pełne prawo.

Czarny_Wodzu
17-06-2019, 20:41
Dziękuję za odpowiedź. Właśnie zastanawiałem się jak potwierdzić granice działki przed jej zakupem, czy powinienem zamówić taki dokument u geodety?

Bertha
17-06-2019, 21:40
Czynność powinien zamówić właściciel, bo on ( i obecni sąsiedzi) złoży podpis na protokole. Elegancko jak przed transakcją zamawia zbywający, w razie jakiejś wtopy (różnice ogrodzeń względem granic lub rozbieżności w powierzchni) jest czas na wyjaśnienia. Po transakcji to tylko wiedza dla ciebie na przyszłość i nadzieja że nie wyjdą jakieś kwiatki.

Andrzej londyn
03-07-2019, 22:43