PDA

Zobacz pełną wersję : Czy możliwe jest kupno nowych drzwi bez dokupywania ościeżnic?



lairapi
05-07-2019, 12:27
Dzień dobry, przychodzę z nietypowym pytaniem, jako że nie znam się na remontach. W pokoju który wynajmowałam mój kot podrapał drzwi - są do wymiany. To te drzwi: https://www.castorama.pl/drzwi-pelne-classen-classic-70-lewe-bialy-lakier-id-1003139.html . Właściciel twierdzi, że nie wystarczy kupić samych drzwi, tylko trzeba dokupić do nich ościeżnice: https://www.castorama.pl/oscieznica-baza-lewa-3-zawiasy-biala-id-88559.html i https://www.castorama.pl/oscieznica-belka-gorna-70-cm-3-zawiasy-biala-id-88550.html . Właściciel chce mi potrącić kaucje zarówno za drzwi, klamkę, robociznę (zgadzam się z tym) i za ościeżnicę (której nie zniszczyłam) W pokoju są takie same drzwi jak w pierwszym linku, tylko że zniszczone. Czy wystarczy kupić same drzwi (koszt 200 zł + 50 zł klamka, robocizna), czy faktycznie trzeba dokupić do nich ościeżnice i zapłacić aż 450 zł? Będę bardzo wdzięczna za pomoc, bo wydaje mi się, że właściciel chce mi potrącić za dużo pieniędzy.

finlandia
05-07-2019, 12:34
A możesz zrobić zdjęcie "swoich" drzwi? To pomoże na dokładniejsze odpowiedzi.
Z zamieszczonych linków (casto się cieszy), ale nie wynika nic konkretnego (poza tym, że się da).

lairapi
05-07-2019, 13:06
Dziękuję za odpowiedź.
Niestety już tam nie mieszkam i nie mogę porobić zdjęć. Kiedyś zrobiłam takie zdjęcie https://zapodaj.net/3306256e14ddb.jpg.html

patrick99
05-07-2019, 13:23
co za bzdura. właściciel ewidentnie szuka dodatkowego zarobku, jeżeli faktycznie nie zniszczyłaś ościeżnicy, to absolutnie nie ma żadnej podstawy do wymiany.
jeżeli to są dokładnie te same drzwi, z tym samym rozstawem zawiasów, to ściąga stare drzwi i 1:1 zakłada nowe, cała filozofia.
błąd, że nie zrobiłaś tego sama przed zdaniem pokoju/mieszkania, więc teraz to może być ciężka przeprawa.

Kaizen
05-07-2019, 13:58