PDA

Zobacz pełną wersję : Budowa domu letniskowego - kolejnosc prac?



mstep
24-07-2019, 11:46
Witam,

Jakiś czas temu zakupiłem małą działkę (750m2) w celu budowy domku letniskowego.

Domek - https://ogrodosfera.pl/duzy-domek-letniskowy-z-tarasem-norwegia

Zastanawiam się teraz nad kolejnością prac do wykonania (i sensem niektórych). W związku z tym kilka pytań:

1. Czy jest sens dokupic ocieplenie oferowane dodatkowo do domku? (wełna mineralna 10cm, wykończenie podbitką) Dom planuję ogrzewac kozą, więc nie wiem czy tego typu ocieplenie + koza da cokolwiek zimą/jesienią. Czy nie będzie i tak zimno?

2. W przypadku braku dodatkowego ocieplenie jest możliwośc stawiania domku na samych bloczkach zamiast fundamentu z płyty betonowej - jak oceniacie tego typu rozwiązanie? Czy jest to wystarczająca/bezpieczna opcja?

https://ogrodosfera.pl/blog/przygotowanie-podloza-bloczkow-pod-domek-letniskowy/

3. Z innych prac o ktorych wiem (jestem laikiem totalnym) trzeba jeszcze podciągnąc prąd (możliwe dopiero w przyszłym roku), zrobic studnię do wody, ogrodzic działkę oraz szambo. Czy macie jakieś sugestie w jakiej kolejności to powinno się robic? Wolalbym uniknąc sytuacji, że trzeba rozwala ogrodzenie bo musi wjechac koparka żeby coś wykopac...

To takie podstawowe pytania. Z gory dzięki za pomoc. :)

szymon_rysiu
23-10-2019, 13:52
Przy tego typu obiekcie zapewne niezbędne będzie zgłoszenie budowlane. W przypadku takiego dużego obiektu i biorąc pod uwagę długoletnie użytkowanie lepiej byłoby posadowić go bezpośrednio na płycie, niz chodować pod nim róźnej maści żyjątka.
Na te wszystkie rzeczy jak prąd, woda, szambo i takie tam także potrzebne sa niezbędne dokumenty. Jeśli chodzi o docpielnienie to należy zauważyć że działa ono w dwie strony, czyli nie pozwala uciekać ciepłemu powietrzu z domu ale także chroni przed ciepłym powietrzem na zewnątrz w upalne lato.