PDA

Zobacz pełną wersję : Czym "napuścić" i zabezpieczyć drewniane elementy



Sowka
18-05-2005, 14:59
Mam trochę elementów więźby wystających na zewnątrz domu i tzw. jaskółki wykończone drewnem. Było to wprawdzie czymś impregnowane, później sami mazaliśmy po tym, ale w tym roku niektóre te elementy wyglądają miejscami brzydko: matowe, poczerniałe. :( :-?
Chcielibyśmy to trochę odświeźyć: jak to zrobić poprawnie?
Zetrzeć zewnętrzną warstwę i czym pomazać? Żeby już tak porządnie zabezpieczyć przed wilgocią?
:o Zależy nam na czymś nie bezbarwnym, co tylko wydobyłoby urok i naturalny kolor tych desek. :roll:

Z góry dziękuję za rady!

alexander
25-05-2005, 18:58
Jeśli tylko nie mazaliście drewna czymś w rodzoju emalii i na drewnie nie ma warstw starego mazidła to tylko DREWNOCHRON.
Pozdrawiam i sukcesów :lol:

Sp5es
31-05-2005, 22:10
Usunięcie starych warstw to jedno - to chyba mechanicznie lub / i ew. próbować odbielić np. roztworm perhydrolu. Ale tu nie mam doświadczenia. Napewno odbiela i nie powinno za bardzo szkodzic drewnu.

Zabezpieczenia - dać impregnację typu olejowego. myślę że bazuje to na starych recepturach dziadków - pokost lniany + unowocześnienia - dodatek rozpuszczalnika, by zmniejszyć lepkość i poprawić głębokość wnikania + konserwant p. grzybowy.

Dziś pokost sprzedaje Nobiles Włocłąwek.

Na wierzch tzw "lazura" lub nieprawidłowo nazywany "impregnat" - to taka "cienka " farba akrylowa o tylko lekkim działaniu powłokotwórczym.
Mocniej zamykające powłoki po czasie od drewna odłażą.

Ja u siebie użyłem po impregnacji lakier łodziowy ICI Pilawa. Za świeże, nie wiem jak się zachowuje w czasie. Wygląda super. Ma tylko dobry połysk. Moża za dobry...

alexander
31-05-2005, 22:27
Polemizował bym z tym napuszczaniem pokostem. To już przeżytek.
Jest tyle fantastycznych środków, a DREWNOCHRON wiedzie prym, przynajmniej wśród krajowych środków. Nie tworzy powłok, jest dobrym konserwantem i moze być w róznistych kolorach :lol:
Pozdr.

katja
02-06-2005, 08:18