PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki boiler (zasobnik wody?) do pieca gazowego i solarów?



wic1
26-02-2020, 10:23
Witam wszystkich,
Szanowni, w segmencie który planujemy zakupić jest "piec gazowy dwufunkcyjny w zasobnikiem wodnym". Nie znam się ale ponoć by była ciepła woda to trzeba włączyć jakiś obieg ale na hydraulice się nie znam.

Chodzi o to, że przy instalacji chciałbym poprosić by nie zakładali mi zasobnika zwykłego tylko od razu taki pod solary.

No i tu pytanie, to jaki zasobnik miałby to być?
Są jakieś nazwy takich zasobników by współgrał z takim piecem i solarami na raz?
Jakieś oznaczenie?

Informacyjnie, segment środkowy, trzypiętrowy. Zasobnik i piec mają się mieścić w wiatrołapie (jako takiej kotłowni brak).
Już się od developera nasłuchałem, że pompa ciepła nieopłacalna, rekuperacja nieopłacalna, solary nie opłacalne, dobrzeewanie nie opłacalne (bo segment środkowy).

Acz chciałbym poznać i wasze zdanie w tej dziedzinie.

Pozdrawiam serdecznie

wic1
29-03-2020, 06:59
Szanowni, czy zbiornik na wodę pod "solary" musi/powinien być jakoś inaczej konstruowany niż inne tego typu zasobniki?
Jakiś specjalny typ?
W mieszkaniu ma być zasobnik o pojemności 100l i teraz pytanie czy taki pod solary powinien mieć jakieś specjalne właściwości?

romano78
29-03-2020, 10:42
Szanowni, czy zbiornik na wodę pod "solary" musi/powinien być jakoś inaczej konstruowany niż inne tego typu zasobniki?
Jakiś specjalny typ?
W mieszkaniu ma być zasobnik o pojemności 100l i teraz pytanie czy taki pod solary powinien mieć jakieś specjalne właściwości?

Powinien mieć dwie wezownice do górnej podpinasz kocioł gazowy a do dolnej solary zbiornik musi mieć co najmniej 300l i nie więcej jak dwa panele podpinasz zawsze lepiej dogrzac gazem do wymaganej temperatury jak mieć w lecie problem z nadmiarem ciepla.

vr5
29-03-2020, 14:49
Witam wszystkich,