PDA

Zobacz pełną wersję : Mały dom do 60m



Krzys7654
02-04-2020, 07:42
Witam,

jestem zielony jeśli chodzi o budowę domu, a w tym roku chcę startować z budową małego domu. Bardzo proszę o opinie jaki projekt Wam się sprawdził jeśli chodzi o tak mały dom. Mam własną działkę i trochę oszczędności i sam nie wiem czy jest jakakolwiek szansa zbudować coś normalnego w przedziale do 150000zł. Zdaję sobie sprawę, że już takie zapytania były jednak zależy mi na bieżącej opinii użytkowników małych domów.
Z góry dziękuję za każdą odpowiedź.

Frofo007
02-04-2020, 08:33
Jeśli wszystko zrobisz sam i pójdziesz na wiele kompromisów to szanse zawsze są ;) na Youtube widziałem kanał na którym pokazują budowę małego domu 63m2 za 100tyś (w to nie wierzę). Ale może za 150tyś? Kto wie.

Jeśli zależy Ci na normalnym współczesnym standardzie i systemie zleconym to szykuj około 4500zł za m2 - 270000zł pod klucz. Brzmi nieprawdopodobnie? Niestety takie realia były przynajmniej w 2019 roku.

Krzys7654
02-04-2020, 09:24
Dzięki za odpowiedź i realne spojrzenie na sprawę. Masz może jakiś ciekawy projekt do polecenia ?

Frofo007
02-04-2020, 09:58
Musisz się zastanowić czy chcesz wybudować normalny dom mieszkalny - wtedy trzeba oprócz projektu zrobić jego adaptację przez projektanta, potem zrobić odbiór, zatrudnić kierownika budowy, geodetę, zapłacić kominiarzowi (jeśli będziesz miał komin) itd. Do tego trzeba spełnić wszystkie wymagania dla budynków mieszkalnych (wysokość pomieszczeń, ich powierzchnia, szerokość korytarza itd) a także dostosować budynek do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub wydanych warunków zabudowy.

W tej opcji masz normalny dom pod względem "prawnym".