PDA

Zobacz pełną wersję : Pompa i zawór do podłogówki z buforem ciepła



bajprzeznet
17-04-2020, 00:59
Przyznaje ze w temacie hydrauliki c.o. jestem totalnym amatorem, i mimo że czytam i czytam to nadal nurtuje mnie pare prostych kwestii.

Robie ogrzewanie podłogowe - co ważne zasilane nie z kotła tylko z bufora ciepła z grzałkami elektrycznymi.
Dom niecałe 80m2, sam parter.

7 pętli, z czego:
2 po 95m
2 po 80m
3 po 40-50m

W sumie raptem niecałe 600m.

Pytanie jest o zawór oraz pompę obiegową.

1. Zawór
W projekcie jest podane: Zaw. 3 drogowy mieszający VMV DN25 kvs 6,3m3/h z siłownikiem.

W większości gotowych rozdzielaczy jest umieszczona jakaś niezła pompa i zwykły zawór 3d mieszający termostatyczny o np. kvs 1,6m3/h.
Czy moja instalacja naprawdę wymaga zaworu obrotowego (bo te jak widzę mają kvs 6,3 i więcej) ? Moim zdaniem przy takich petlach z tego co czytalem na forum to kvs ok 2 wystarczy....
Czy np. taki zawór będzie odpowiedni ? ARV 384 ProClick, DN25, Rp1", Kvs 10 ? Widze ze do niego można dokupić siłownik - który jak rozumiem sprawi ze będę mógł tym wszystkich płynnie sterować po dokupieniu sterownika itp. Czy brak siłownika skutkuje tylko tym że mam sterowanie full manualne przy rozdzielaczu?
Może jakiś inny, innej firmy?
Nie ukrywam że cena też gra role i dosyć poważną...

2. Pompa
Wg. projektu Pompa typ Alpha 2 15-40 lub podobna.
Rozumiem że jeśli rozdzielacz ma rozstaw 180mm a dochodzi do tego zawór to pompa 130mm.
Podobno dobre są Grundfoss, LFP - coś jeszcze godnego uwagi? Także cena jest brana pod uwagę. Z tanich polecana jest IBO Beta, tylko że ona jest z reguły 25-60...

_John
17-04-2020, 11:02
Pompy i zawory 3d dobiera się na podstawie przepływu, a przepływ można wyliczyć tylko z projektu (obciążenia cieplnego)
Zadając więc, takie pytania jak powyżej, narażasz się na błędnie dobrane komponenty.