PDA

Zobacz pełną wersję : Studnia głębinowa - jak to dokładnie jest ...



Proth
21-04-2020, 18:33
Witam,
Mam działkę w takim terenie, że woda z wodociągu jest nieopłacalna, wołają tyle kasy, że dom zostanie za nią wybudowany, dlatego zdecydowałem się na studnie głębinową. I tutaj pojawił się problem, bo jestem w tym temacie zielony, a każdy studniarz mówi coś innego ...
Wśród dwóch lokalnych firm, które obrabiają ten teren i znają go najlepiej jest różnica w technicznym aspekcie tej studni, jak również i cenie.
Pierwsza proponuje odwiert na rurę 125 i do niej pompę głębinową. Druga odwiert 180 do niego rurę, do niej mniejszą rurę, pomiędzy nie żwir i dopiero do tej mniejszej pompę głębinową. I tutaj mam pytanie do doświadczonych osób, który sposób jest lepszy? Której firmie zaufać? Różnica w cenie za metr odwiertu to 70 zł., przy 25 metrach odwiertu to prawie 2 tys. różnicy. Głębokość odwiertu potwierdzona u najbliższych sąsiadów, dlatego myślę, że głębiej nie będzie potrzeby kopać jeśli po lewej i prawej stronie sąsiedzi mają ok. 25m.

qbek17
22-04-2020, 22:28
Co do samej techniki wykonania studni to nie wiem "która lepsza" ale popytaj jakie studnie mają sąsiedzi (poza głębokością). Myślę, że ten żwir pomiędzy rurami to "filtr" i kwestia jego zapychania będzie istotna.
Poza tym 2 tys na studni to niewielka różnica jak weźmiesz pod uwagę koszty uzdatniania wody (jeśli będzie potrzebne)...

Jastrząb
23-04-2020, 09:00
Witam,
Mam działkę w takim terenie, że woda z wodociągu jest nieopłacalna, wołają tyle kasy, że dom zostanie za nią wybudowany, dlatego zdecydowałem się na studnie głębinową. I tutaj pojawił się problem, bo jestem w tym temacie zielony, a każdy studniarz mówi coś innego ...
Wśród dwóch lokalnych firm, które obrabiają ten teren i znają go najlepiej jest różnica w technicznym aspekcie tej studni, jak również i cenie.