PDA

Zobacz pełną wersję : [Prośba o pomoc] Cieknący bojler i spuszczanie wody



Akatur
11-05-2020, 17:09
Witam, zaczął cieknąć nam bojler i potrzeba by było spuścić z niego wodę, żeby na sucho go podreperować przykładowo poxiliną, niestety nie mam zielonego pojęcia jak to zrobić, czy ktoś kto siedzi w temacie mógłby mniej więcej podpowiedzieć co z tym zrobić, tak żebym ja laik nie zalał sąsiadów na dole, dodam kilka zdjęć zaworów żeby było mniej więcej wiadomo jak to wszystko wygląda

1. Prawdopodobnie odcięcie dopływu zimnej wody?
2. Do ręcznego dopuszczania zimnej wody?
3. Odcięcie odpływu wody z bojlera?
4. Zawór do spuszczania wody?

Wszystko jest pod znakiem zapytania bo niestety tak jak pisałem wcześniej nie znam się na tym, na ten moment zrobiłbym to tak, odciął dopływ wody w domu całkowicie, odkręcił kran z ciepłą wodą w domu i zaczął spuszczać wodę zaworem nr 4? po uprzednim podłączeniu do niego węża. Prawdopodobnie nie jest to ani dobra kolejności ani sam plan działania, dlatego wolałbym, żeby ktoś kto siedzi w temacie mnie naprowadził na właściwy tor.

Kaizen
11-05-2020, 19:36
Rozrysuj, jak idą rury - bo z fotek samych zaworów to tylko Maciej pomoże.

romano78
11-05-2020, 20:59
Jak tak patrzę na te fotki to mysle ze i Maciej nic nie wskura.

CityMatic
11-05-2020, 22:08
Prawdopodobnie nie jest to ani dobra kolejności ani sam plan działania, dlatego wolałbym, żeby ktoś kto siedzi w temacie mnie naprowadził na właściwy tor.
Weź normalnie zrób bez kombinowania - zakręć główny zawór zimnej wody, odkręć kran zimnej i ciepłej - ciśnienie zejdzie do minimum. odkręć śrubunek od bojlera(górny) ale nie do końca - tylko go zluzuj - cała woda ze zbiornika wyleci poprzez odkręcony kran. Gdy przestanie lecieć rozkręcaj to co chcesz poprawić i po sprawie. Po zakończonej pracy kolejność odwrotna.
Pozdrawiam.

Akatur
11-05-2020, 22:36