PDA

Zobacz pełną wersję : Fotowoltaika czy Pellet ?



ryba1990
27-05-2020, 11:10
Cześć
Jeśli był podobny temat to proszę mnie przenieść bądź pokierować gdzie się udać . Odrazu powiem , że jestem ZIELONY w tematach PV , dlatego może ktoś z was ma podobnie i mógłby mi coś doradzić .

Przed nami kolejny trudny wybór, wstepnie miałbyc piec na pellet do ogrzewania ( mamy podłogowke na dole + góra łazienka i grzejniki na górze), gazu na chwilę obecna nie mamy , jak dobrze pojdzie to za jakies 5 lat powinniśmy mieć. Więc zastanawiamy się nad zrobieniem wszystkiego na prąd. Domek 115m+ 25m . Odrazu napisze ,że Pompy Ciepła nie mamy i nie będziemy mieć ,interesuje mnie samo wyjście fotowoltaika + bojler elektryczny + piecyk do podłogówki bądź zamiast fotowoltaiki pellet, pytanie czy ta fotowoltaika udźwignie to wszystko ? czyli całe ogrzewanie + sprzety AGD (rodzina 2+2) . Dom dobrze ocieplony.
Pytania:
- czy ktoś z Was tak ma podobnie i jak wychodzi na tym ?
- czy taka moc fotowoltaiki wystarczy dla takiego domku ?
- jak wychodzą Wasze roczne opłaty ( pellet opal + elektryka)
- czy ta cena za fotowoltaike jest wporzadku? Mialem 2 inne wyceny to były powyżej 40tys , dodatkowo akurat ten producent paneli jest Polski i produkuje panele niedaleko mojej miejscowości. (Mysle ze to atut)


Z moich wstępnych wyliczeń rocznie na elektryke + opal liczyłem jakies 4-5tys , więc jeśli rachunki z fotowoltaiki byly by zerowe to praktycznie po 5 latach sie ona zwróci( odliczam cene za jaka musiałbym kupic piec + dofinansowanie )

Jeśli miałbym kupić teraz pellet to koszt około 17tys , jeśli za fotowoltaike dam 37tys i odejme koszty pieca + dodam zwrot 5k z dofinansowania , wyjdzie mi że do fotowoltaiki dołożyłem 15 tys , czy tak to powinienem liczyć ?

Jakie obecnie są dofinansowania do fotowoltaiki o ile jakieś są ?