PDA

Zobacz pełną wersję : Pompa + pojemnik 1000 litrów do nawadniania i domku - jak to wszystko podłączyć?



small87
15-06-2020, 15:20
Dzień dobry,
mam na działce problem z wodą, przez cały dzień praktycznie jej nie ma lub ciśnienie jest bardzo słabe nie pozwalające nawet na podlewanie. Wieczorem i w nocy ciśnienie jest całkiem ok.
Posiadam pojemnik 1000 litrów (tzw mauzer / IBC), pomyślałem że mógłbym napełniać go wodą w nocy a następnie za pomocą pompy wykorzystywać go do podlewania oraz dostarczania wody do domku.
Nie znam się niestety na tych sprawach więc proszę forumowiczów o podpowiedź jak to wszystko ogarnąć.

Jaką pompę powinienem kupić?
Trafiłem na reklamę automatycznej pompy Karcher do domu i ogrodu BP 3 Home & Garden jednak nie jest to niestety sprzęt na mój budżet. A potrzebowałby właśnie czegoś takiego, żeby z jednej strony móc podlewać a z drugiej doprowadzić wodę do toalety / umywalki. Pompa powinna się automatycznie załączać w momencie kiedy woda będzie potrzebna czyli po otwarciu kurka w umywalce.
Znalazłem taką pompę:
NAC automatyczna GPE120AK
Sprzedawca zapewnia że ona jak najbardziej nada się do moich celów.


Jak podłączyć zbiornik do kranika z wodą tak, żeby napełniał się bez mojej ingerencji? Odległość to ok. 10-15m, kranik ma gwint 1/2, zbiornik ma na górze dekielek 24cm. Myślałem o jakichś adapterach na szybkozłączkę do dekielka ale nic takiego nie znalazłem. Przydałby się jakiś zawór zamykający dopływ do zbiornika gdy jest już pełny.

Jak podłączyć pompę do zbiornika? Pompa będzie stała w pomieszczeniu znajdującym się 2 metry od zbiornika. W zbiorniku mam wyjście z gwintem 6cm.

Pozostanie jeszcze podłączenie pompy do nawadniania i do umywalki oraz wc. Do tej pory nie było tam żadnej instalacji, Wc znajduje się w tym samym pomieszczeniu co pompa, umywalka znajdowałaby się w pomieszczeniu obok (za ścianą) . Do nawadniania chciałbym zrobić dodatkowy kranik przy domku i do niego doprowadzić wodę z pompy.