PDA

Zobacz pełną wersję : Ogrzewanie podłogowe- temperatura



germanka
10-07-2020, 13:09
Witam serdecznie,
proszę o poradę, bo jestem zielona w temacie :(

W wynajmowanym mieszkaniu mam ogrzewanie podłogowe- jak widać na zdjęciu poniżej.
Nie ma przy tym żadnego termometru, temperaturę trzeba ustawiać na wyczucie, co jest nie lada wezwaniem- przynajmniej dla mnie:cool:
Wiem od sąsiadów, że mają domontowane termometry i bez problemu ustawiają sobie pożądaną temperaturę w danym pokoju.

Dodam, że zależy mi na tym, aby nie ingerować w instalację (np. zmiana zaworów), bo musiałabym wzywać specjalną firmę, z którą spółdzielnia ma podpisaną umowę, brać od nich towar itd. (nie mieszkam w Polsce, trochę inaczej u mnie to wygląda). Znalazłam gdzieś na internecie, że jest termometr tarczowy mocowany bezpośrednio do rury- tylko czy to spełni swoją funkcje?
Chodziło mi o coś takiego: https://5.allegroimg.com/s720/0322bb/3e818acb4ed297b9c90ff7e52f15

Zdjęcie instalacji:
https://images89.fotosik.pl/394/52d5270ae11cf99emed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/52d5270ae11cf99e)

Proszę o wyrozumiałość, bo kompletnie się na tym nie znam.
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie, porady i tłumaczenia :yes:

Pozdrawiam.

plamiak
11-07-2020, 07:40
Żadna ingerencja nie jest potrzebna, potrzebujesz tylko kilku dni żeby to ustawić metodą prób i błędów. Ale w sezonie grzewczym.

mistalova
11-07-2020, 12:38
To zależy.
Jeżeli czynnik dostarczany do rozdzielacza jest sterowany pogodowo, to faktycznie wystarczy regulacja przepływów.
Ale jeśli t. czynnika jest stała w okresie zimowym to może być ciężko. Na focie brak jakichkolwiek elementów sterujących/mieszających, jest tylko ciepłomierz.

Ps. Jeżeli lokalizacja to DE i mieszkanie w dużym budynku, to jednak prawdopodobnie mamy tu przypadek pierwszy, czyli bez problemu i inwestycji da się to wyregulować. Na necie (i na tym forum) jest multum instrukcji jak to zrobić.

plamiak
12-07-2020, 09:26