PDA

Zobacz pełną wersję : Laik pyta o ogólne porady



miasanmia
12-08-2020, 20:19
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem nowym użytkownikiem i z góry przepraszam, jeśli zadaję pytanie w złym dziale.

Zaczynam powoli myśleć o budowie małego domu na swojej działce. Jestem kompletnie zielony w tematach budowlanych, stąd stwierdziłem, że to forum będzie najlepszym źródłem wiedzy i porad.

Zacznę może od finansów. Budowa na pewno nie bedzie miała miejsca bardzo szybko, na razie to tylko plany, ale chcę już zacząć orientować się co i jak. Dysponuję działką ok. 1600m2 w dobrej lokalizacji. Niestety na ewentualną budowę domu będę musiał wziąć kredy hipoteczny. Oprócz kredytu myślę, że będę dysponował kwotą 100, może 150 tys + działka i zarówno tę kwotę jak i działkę chciałbym potratować jako wkład własny.

Jestem 26-letnim singlem, oczywiście w przyszłości chciałbym założyć rodzinę i mieć dziecko/ dzieci. Zależy mi na prostym domu parterowym, bez piwnicy, poddasza, ani garażu, o prostej bryle i bez udziwnień architektonicznych. Chcę dom stawiać metodą gospodarczą (choć pomoć rodziny i mój wkład w pracę będzie raczej mizerny). I tu pojawia się pierwsze pytanie. Z tego co wyczytałem, im mniejszy metraż, tym większa cena metra, oczywiście ugólniając. Wybrałem wstępnie 2, może 3 projekty, które wpadły mi w oko. Czy ktoś byłby w stanie podać średni koszt takiej inwestycji pod klucz (tak, aby można było sie wprowadzić). Oczywiscie wiem, że to bardzo trudne, bo wiele zależy od tego jaki standard sobie wymyślimy, ale bardzo ogólnie, uwzględniając standard niższy, łamane przez średni? Na każdej stronie orientacyjne koszty wahają się bardzo mocno, poza tym wydają mi się jednak dość mocno zaniżone:

https://www.extradom.pl/projekt-domu-kornel-v-energo-WRC2529
https://www.extradom.pl/projekt-domu-dom-przy-bukowej-14-KRK1528?gclid=EAIaIQobChMIgeiM4q-W6wIVxwJ7Ch315AOiEAQYBSABEgK0mPD_BwE