PDA

Zobacz pełną wersję : Pełen koszt instalacji na prąd+fotowoltaika



justyna.miszewska92
23-08-2020, 10:16
Witam, jestem jeszcze kompletnym laikiem jeśli chodzi o kwestie budowlane, więc mój problem dla niektórych może wydać się błahy. Przede mną i mężem budowa domu, plan jest na konstrukcję szkieletowa w metrażu około 140m2 wraz z garażem, dom z poddaszem użytkowym. Zastanawiamy się nad kwestią ogrzewania, dużo osób nam poleca pompę ciepła i fotowoltaikę, ale z tego co dowiedziałam się do tej pory to nie wszystko, co będzie potrzebne. Ciężko jest mi wyliczyć mniej więcej koszty pełnej instalacji od a do z i porównanie tego z instalacją na gaz z gazociągu. Czy mógłby ktoś określić ile mniej więcej wyniosłoby: pompa ciepła wraz z instalacją (bez podłogowego), fotowoltaika, rekuperacja oraz dodatkowy piec elektryczny, na dni kiedy pompa nie wystarczy. A ile w porównaniu wyjdzie za instalacje gazową wraz z piecem? Wiem, że piec piecu nie równy, chcielibyśmy tak zwaną średnia klasę, nie najdroższy ale i nie najtańszy. Z tego co wiem to koszt instalacji fotowoltaiki można zmniejszyć przez dotacje, ale to chyba jest już zależne od miejsca i urzędów.

Z góry dziękuję za pomoc :-P

ololek
23-08-2020, 12:03
Dobrze izolowany szkielet to ja bym wziął grzanie prądem z grzejników lub mat elektrycznych. A do cwu pompę ciepła cwu za kilka tysięcy ze zbiornikiem 200l.
Z fotowoltaika trudno powiedzieć czy to się opłaci bez dopłaty w gminie. Lepiej w rekuperację zamiast foto zainwestować wg mnie.

Jeżeli masz gaz przy działce to koszt przyłączenia to około 3 tysiące. Koszt mapy do projektu przyłącza 1200zł, projekt przyłącza 1500zł, projekt instalacji w domu 2000zł, piec gazowy jednofunkcyjny z zasobnikiem wody kilka do kilkanaście tysięcy w zależności co wybierzesz. Potem przeglądy kotła gazowego corocznie, sprawdzenie szczelności instalacji za co też będzie jakieś kilka stówek.

Ja bym gaz odpuścił.

swierol
23-08-2020, 12:21