PDA

Zobacz pełną wersję : Ogrzewanie gazem domu drewnianego a WT 2021



justyna.miszewska92
31-08-2020, 15:05
Witam, przybieramy się do budowy domu drewnianego i mamy problem z wyborem ogrzewania. Obok działki mamy gaz i możliwość jego przyłączenia i zastanawialiśmy się nad takim sposobem ogrzewania domu, jednak wyczytałam o wprowadzeniu nowych norm WT 2021 i załamałam się. Wychodzi na to, że budując dom w 2021 roku możemy wybrać albo pompę ciepła albo mieszkanie w bloku, ponieważ tylko to spełni te normy. Biorąc pod uwagę pompę i rekuperację to jest koszt około 60tys zł, a więc w naszym przypadku - dużo. Proszę o pomoc, czy jest możliwość budowy domu ogrzewanego na gaz? Jak wspomniałam, dom drewniany, około 120m2.
Dodam, że jestem nowa w temacie, a informację czerpie z internetu, więc mogę nie mieć racji.

BrodowskiG
31-08-2020, 15:37
peletem można palić. może zamontuj fotowoltaikę, zwracają 5 tys dla instalacji od 2 kW a może tyle wystarczy, żeby się zmieścić. koszt 10-12 tys minus 5 z dotacji. Pompa powietrzna dobrej klasy około 18 tys. dociągnięcie gazu, kocioł komin to też kilkanaście tysięcy.

klima i pompa ciepła działa na tej samej zasadzie

Kaizen
31-08-2020, 15:44
Wychodzi na to, że budując dom w 2021 roku możemy wybrać albo pompę ciepła albo mieszkanie w bloku, ponieważ tylko to spełni te normy.

Znaczy, że artykuł sponsorowany przez pompiarzy.
EP wyjdzie jakieś 10% lepsze przy PC PW niż przy gazie - więc różnica żadna.
Ale bez rekuperacji zarówno gaz i PC raczej będą wymagały bardzo kreatywnej charakterystyki energetycznej.

Za to biomasa (np. pelet) to EP jakieś 4x mniejsze niż przy PC - więc i bez rekuperacji problemu ze zmieszczeniem się w EP nie będzie problemu.

Klik na "EP" w sygnaturce.

asolt
31-08-2020, 16:11
....

Za to biomasa (np. pelet) to EP jakieś 4x mniejsze niż przy PC - więc i bez rekuperacji problemu ze zmieszczeniem się w EP nie będzie problemu.

.