PDA

Zobacz pełną wersję : Ogrzewanie podłogowe- osprzęt



elviss_17
15-09-2020, 10:57
Cześć,
Panowie proszę o poradę, nie znam się. Parterówka jak w załączniku (na środku garaż, kwadrat to działalność gospodarcza, prostokąt dom mieszkalny). Zasilanie gazem. Działalność będzie 100% kaloryfery, dom 100% podłogówka (choć w projekcie mam w sypialniach grzejniki, będzie podłogówka).
Info wybiórcze z projektu:
- regulacja miejscowa i centralna z regulatorem dwustawnym lub proporcjonalnym P,
- grupy pompowe centralnego ogrzewania,
- sprzęgło hydrauliczne,
- czujniki temperatury podłogi w pomieszczeniach,
- regulator temperatury pomieszczenia/podłogi.

Nie znam zasad funkcjonowania, czy po tych informacjach może ktoś pomoże jaka instalacja będzie najbardziej funkcjonalna/ekonomiczna w długoterminowym użytkowaniu. Mieszacz/sprzęgło dla mnie wtf nic nie rozumie. Nie mam zaufania do hydraulika w kwestii jego wiedzy, ale wiem że robotę wykonuje jakościowo.

Dziękuję.

asolt
15-09-2020, 11:23
Po co kaloryfery w pomieszczeniach do DG. Jest jakis wymóg?
Nawet jakby nie było grzejników to sprzegło i tak potrzebne bo duza powierzchnia podłogówki. Pomijam fakt opomiarowania ciepła na potrzeby DG

elviss_17
15-09-2020, 12:14
Wymogu nie ma (chyba), kwestia szybkości regulacji temperatury, zagrzania pomieszczenia wtedy, kiedy będzie czynne. Jesteś/Jest Pan w stanie się wypowiedzieć jak to powinno wyglądać?

Kaizen
15-09-2020, 13:14
Wymogu nie ma (chyba), kwestia szybkości regulacji temperatury, zagrzania pomieszczenia wtedy, kiedy będzie czynne. Jesteś/Jest Pan w stanie się wypowiedzieć jak to powinno wyglądać?

Te pomieszczenia DG mają być chociaż częściowo sporadycznie ogrzewane, czy regularnie?
Charakterystyka podłogówki od kaloryferów jest tak różna, że łączenie tego nie jest proste. A jak do tego dołożysz dużą zmienność zapotrzebowania na moc (bo np. o 14:00 wyłączysz grzanie w DG, a o 5:00 odpalisz na maksa, żeby nadrobić nocne straty) to się robi spore wyzwanie.