PDA

Zobacz pełną wersję : Ogrzewanie oraz woda do mycia z podkowy



Arturito
17-09-2020, 12:59
Witam mam pytanie oraz prośbę o pomoc. Mianowicie chcę zrobić ciepłą wodę oraz podłączyć 2 grzejniki do podkowy czy taki schemat ma prawo działać? Jeśli nie to proszę o pomoc jestem w tym zielony a chciałbym przed zimą to zrobić. Trochę szczegółów od podkowy chciałbym polecieć ocynkiem a do wody i grzejników pexem. Czy Będzie potrzebna mi jakaś pompa albo jakieś zawory będę bardzo wdzięczny za pomoc.Przepraszam za takie zdjęcie ale nie potrafię go powiększyć. Pozdrawiam.448227

Krakers70
18-09-2020, 03:41
Witam mam pytanie oraz prośbę o pomoc. Mianowicie chcę zrobić ciepłą wodę oraz podłączyć 2 grzejniki do podkowy czy taki schemat ma prawo działać? Jeśli nie to proszę o pomoc jestem w tym zielony a chciałbym przed zimą to zrobić. Trochę szczegółów od podkowy chciałbym polecieć ocynkiem a do wody i grzejników pexem. Czy Będzie potrzebna mi jakaś pompa albo jakieś zawory będę bardzo wdzięczny za pomoc.Przepraszam za takie zdjęcie ale nie potrafię go powiększyć. Pozdrawiam.448227

W schemacie brak naczynia wzbiorczego i instalacji zabezpieczającej przed wzrostem ciśnienia!
Teoretycznie bez pompy się da, ale prawidłowe zrobienie obiegu grawitacyjnego to wyższa szkoła jazdy, mało który hydraulik się tego podejmie. No i wtedy tylko duże przekroje na rurach i łączeniach w instalacji podkowa-bufor. Pytanie czy masz możliwość umieścić bufor wyżej od podkowy i poprowadzić instalację bez zrobienia syfonów cieplnych?
Pogugluj sobie troszeczkę o instalacjach CO/CWU z kotłem na paliwa stałe (w tym kominkiem z płaszczem wodnym) i buforem.
Jeżeli jesteś naprawdę totalnie zielony, to sam tego nie rób, zwłaszcza na szybko, taka instalacja może być bardzo niebezpieczna jeżeli źle ją wykonać.

Arturito
18-09-2020, 08:20