PDA

Zobacz pełną wersję : Porada przy zakupie domu



Zainteresowany@
25-09-2020, 08:41
Dzień Dobry,

Na wstępie chciałbym zaznaczyć ze jestem laikiem jeśli chodzi o sprawy budowlane a jako ze szukam lokum dla rodziny (obecnie 2+1) to temat w jakim chciałbym się doradzić dotyczy zakupu domu w stanie surowym zamkniętym w moim mieście.

Oferta:
https://www.otodom.pl/oferta/elegancki-dom-w-charakterze-miejskiej-willi-ID46DVx.html#7aae4afbde

Działkę w tej okolicy (6a) oceniam na około 150 kpln po obecnych cenach, pierwsze pytanie jakie mam to czy pozostałe 300k pln
to rozsądna cena za to co widzimy w ogłoszeniu?

Jaki orientacyjny koszt wykończenia tego domu (wiem ze nie ma limitu) ale powiedzmy średni standard, chce określić mniej wiecej
z jakimi kosztami w totalu mam do czynienia.

Jeśli informacji w ogłoszeniu jest za malo to o co ewentualnie zapytać podczas rozmowy.

Bede wdzieczny za kazdy konstruktywny komentarz :)

Pozdrawiam :)

Kaizen
25-09-2020, 09:30
250zł/m2 działki to normalna cena w tej okolicy?
1900zł/m2 SSZ byłoby totalnym zdzierstwem. Ale skoro jest styropian i tynk, to nie jest SSZ - jest albo bardzo drogo, albo tylko drogo (zależy, co jeszcze jest w cenie).

Co do pytań;
- co jest w cenie
- czy kazdy domek to odrębna dzialka z własną KW
- czyje drogi wewnętrzne, śmietniki, chodniki itd. na osiedlu i kto nimi się będzie zajmował
- co jest za oknem i w okolicy i co może być (sprawdź w MPZP)
- czy WG czy WM
- jaka jest termo i hydroizolacja (w tym w podłodze i na fundamentach) - jakie dokładnie materiały i jakie technologie.
- jakie wyniki badan geotechnicznych
- czy mają i udostępnią dokumentację fotograficzną z tego, co zrobione (wykopy, zbrojenie, izolacja itd.)

CityMatic
25-09-2020, 10:00
Jeśli informacji w ogłoszeniu jest za malo to o co ewentualnie zapytać podczas rozmowy.

Bede wdzieczny za kazdy konstruktywny komentarz :)

Pozdrawiam :)