PDA

Zobacz pełną wersję : victrix exa - jak obnizyc cisnienie wody?



Konkord
09-12-2020, 07:20
Odpalilem ostatnio ten piec - dziala z czujka pogodowa.
Po podkreceniu ogrzewania (krzywa grzewcza 1 !) wzroslo dosyc cisnienie tzn. przy okolo 33 stopniach byly to juz 2 bary, a ogrzewanie jeszcze musze podniesc.
Na zimnym cisnienie bylo okolo 1.3 - 1.4. (wedlug instrukcji powinno byc 1.0-.1.2)
Pan odpalajacy piec twierdzil zeby nie ruszac, bo jak dojdzie do 3 to wypusci wode - troche mnie ta odpowiedz nie satysfakcjonuje, bo to ciagle budowa gdzie nikt nie mieszka i nie chce zeby mi zalewalo podloge jak mnie tam nie ma.

Chcialbym obnizyc minimalnie cisnienie o te 0.3bara - spuscic wody.
Wedlug instrukcji korek spustowy to 2.

450997

Moze to smieszne pytanie ale jestem laikiem - nie ma zadnego motylka, zeby popuscic wode trzeba poluzowac ta szesciokatna "nakretke" na tym kurku?

Stermaj
09-12-2020, 07:44
Problemem może być brak lub za duże ciśnienie wstępne powietrza w naczyniu przeponowym. Czy masz takie naczynie na instalacji CO. Może ono być również w kotle, ale przy rozległej instalacji może to nie wystarczyć bo będzie za małe. Ciśnienie przy dobrze dobranym ciśnieniu w naczyniu przeponowym nie powinno się aż tyle zmieniać może maksymalnie o 0,2. Coś ten "pan" nie wszystko kuma i liczy na zawór bezpieczeństwa, że wyreguluje ciśnienie.

fotohobby
09-12-2020, 08:53
Jeśli teraz obniżysz ciśnienie ( można to zrobić na zaworze odpowietrzającym instalację) to po sezonie grzewczym kiedy instalacja się ochłodzi (rozumiem, że przynajmniej część to podłogówka) ciśnienie spadnie poniżej progu i kocioł może się wyłączyć.

Konkord
09-12-2020, 09:13
W calosci to podlogowka parter + 1 pietro + victrix exa 28.
Ogolnie w tym temacie jestem kompletnym laikiem.
Cisnienie tak jak pisalem chce obnizyc minimalnie kolo (0.3 bara) - prog juz na starcie byl przekroczony, bo wedlug instrukcji ma byc 1-1.2 bara.