PDA

Zobacz pełną wersję : Instalacja telewizyjna, internetowa i CCTV



R90
18-04-2021, 20:05
Witam,
jestem przed elektryką.
Wstępnie poukładałem informację ale mam kilka watpliwości.

Instalacja telewizyjna. Rozumiem, że doprowadzam 4 kable z satelity do switcha i potem już od switcha idę kablem do pokoju z gniazdkiem tam gdzie chce? Talerz będzie pewnie cyfry albo jakiegoś innego operatora. Oczywiście kable do telewizji naziemnej też poprowadzę.

Internet. Sytuacja wygląda następująco. W mojej okolicy nie ma światłowodu ale operator zatrzymał się jakieś 300m od mojego domu. Z tego co wiem od gminy będzie szedł w naszą stronę więc trzeba przygotować dom pod światłowód. Czyli najlepiej wypuścić światłowód poza dom, a jak to zrobić w domu?
Cała rozdzielnie multimedialno-telewizyjną planuję zrobić na stryszku. Dysponuję ktoś tym schematem?
Czy do sieci domowej Lan, którą też chce zrobić dać skrętkę UTP czy FTP a może U/FTP? Kabel do cat 6 np od Bitnera. Internet chciałbym aby był dystrybuowany jednocześnie poprzez LAN jak i WiFi

Kamerki. Planuję kilka kamerek na zewnątrz domu.

Czy może ktoś dysponuję schematem jak to ładnie połączyć w całość i jakich kabli najlepiej byłoby użyć ?

marcin225
18-04-2021, 20:28
TU masz schematy tv:
https://www.dipol.com.pl/przyklady_instalacji_antenowych_tv_sat_wlan_gsm_sc hematy.htm

Jak chcesz mieć sygnał RTVSAT w każdym pokoju to pociągnij 5 koncentryków od miejsca gdzie będą anteny do rozdzielni multimedialnej - tam dasz multiswitcha - wszystko na tych schematach masz.

Nie wiesz jaki światłowód wypuścić poza dom a jaki prowadzi operator. Najlepiej puść rurę poza ogrodzenie w którą potem zaciągną światłowód w docelowe miejsce gdzie będzie router.