PDA

Zobacz pełną wersję : co można zrobić samemu?



ZuzOla
10-06-2005, 10:32
Przymierzam się do budowy domu i przed wykonaniem kosztorysu zastanawiam się jakie rzeczy mogę zrobić samodzielnie. Od razu przyznam się, że nie mam żadnego doświadczenia w budowaniu, ...ale dobre chęci. Jakie elementy mogę zrobić sam, zakładając że do tej pory nigdy nic nie budowałem? Do pomocy znalazłbym 2-3 półamatorów. Które elementy można robić samemu nie ryzykując, że coś się sknoci?

Wojtek62
10-06-2005, 11:20
to możecie zrobić grilla i pogadac o tym jak fajnie byłoby być specem od budowania

Yogi66
10-06-2005, 11:27
Proponuję zacząć od budowy "Sławojki" jest to obiekt architektoniczny niezbędny na każdej budowie. Zaobaczysz jak Ci to się uda i zadecydujesz czy warto "babrać" się samemu w inne sprawy.

A tak na poważnie to możesz być zaopatrzeniowcem, transportowcem lub też pomocnikiem murarza (ze stawką jakieś 3-5 zł na godzinę).

Luc Skywalker
10-06-2005, 11:54
Samemu mozna zrobic wszystko.

Arkadly
10-06-2005, 13:17
Witaj,

jestem informatykiem, czyli zero zdolności manualnych ;-)

Sam (część z żoną) zrobiłem:

- instalację elektryczną
- instalację wod-kan-co w plastiku
- podłaczenie wody, szamba, prądu do domu
- położenie płytek, paneli
- malowanie ścian, sufitów
- montaż drzwi i ościeżnic (wewnetrznych)
- biały montaż, kaloryfery
- płot z siatki
- ocieplenie połaci poddasza
- założenie trawnika

Najgorzej wyszedł mi trawnik - nie jest zbyt płaski :-(, co do reszty nie mam zastrzeżeń.
W najblizszym czasie zabieram sie za podjazd z kostki granitowej.

Arecki

invx
10-06-2005, 18:42