PDA

Zobacz pełną wersję : Czy instal. elektr. na scianie a nie w bruzdzie ma sens?



vivaldi
16-07-2005, 12:48
Czesc.
Wlasnie jestem po spotkaniu z elektrykiem. Sugeruje mi puszczenie instalacji po scianie a nie w rowku. Sciana jest z U-220 i K-3 wiec twarda. Chce za to 35 za punkt z materialem (punkt to kontakt + oprawa lub gniazdko), sila 3xpunkt, tablica 100, alarm tez punkt. Co o tym rozwiazaniu sadzicie? Czy jest to zgodne ze sztuka? Jakie sa niebezpieczenstwa tak wykonanej instalacji? Czy tynki (gipsowy lub cementowo-wapienny) przykryje taki kabelek? I na koniec: jaka jest wasza opinia o zaproponowanych stawkach?
Pozdrawiam i z gory dziekuje za opinie.

Whisper
16-07-2005, 12:54
Czesc.
Wlasnie jestem po spotkaniu z elektrykiem. Sugeruje mi puszczenie instalacji po scianie a nie w rowku. Sciana jest z U-220 i K-3 wiec twarda. Chce za to 35 za punkt z materialem (punkt to kontakt + oprawa lub gniazdko), sila 3xpunkt, tablica 100, alarm tez punkt. Co o tym rozwiazaniu sadzicie? Czy jest to zgodne ze sztuka? Jakie sa niebezpieczenstwa tak wykonanej instalacji? Czy tynki (gipsowy lub cementowo-wapienny) przykryje taki kabelek? I na koniec: jaka jest wasza opinia o zaproponowanych stawkach?
Pozdrawiam i z gory dziekuje za opinie.

Wydaje mi się że cena jest całkiem przyzwoita. Mój elektryk bierze 20zł za punkt (sama robocizna). Instalację mam puszczoną po wierzchu, rozmawiałem z tynkarzami i mówili że bez żadnych problemów tynk (gipsowy) to przykryje. Ci sami tynkarze robili Nulli - tam też przewody po wierzchu i rzeczywiście tynk to bez problemów przykrył.

Olkalybowa
16-07-2005, 13:01
Jestem właśnie po wykonaniu instalacji elektrycznej. Kładliśmy na wierzchu, mocowaliśmy uchwytami (opisywałam je w swoim dzienniku). Tynkarze nie mają problemów( tynki cementowo-wapienne, ręczne) no może miejscami, gdzie daliśmy za mało uchwytów bo nam się skończyły.

popi
16-07-2005, 14:28
A elektryk tego nie wytłumaczył???????????

Whisper
16-07-2005, 14:32