PDA

Zobacz pełną wersję : Balustrada - pytanie do stolarza



Jerrys
20-07-2005, 23:54
Witam
Zastanawiam się w jaki sposób połączyć ze sobą poziome elementy drewnianej balustrady z zamocowanymi na sztywno do stopni drewnianymi słupkami (kwadrat 8cm). Mocowanie ma być w osi słupka i ma być niewidoczne.
Może Ktoś ma jakiś pomysł :-?
Pozdrawiam

Jerrys
22-07-2005, 21:25
I co nikt nie wie????????

MAREK S
22-07-2005, 21:33
Witam,
Nie jestem stolarzem ale bym sie przyjrzal laczeniom ciesielskim...

ttt
24-07-2005, 10:58
Witam
Zastanawiam się w jaki sposób połączyć ze sobą poziome elementy drewnianej balustrady z zamocowanymi na sztywno do stopni drewnianymi słupkami (kwadrat 8cm). Mocowanie ma być w osi słupka i ma być niewidoczne.
Może Ktoś ma jakiś pomysł :-?
Pozdrawiam


co byś powiedział na zastosowanie płaskowników stalowych grubości 4 do 5 mm szer. 30 mm długości 120mm na tym drewnianym słupku 8x8 przykręcić go na wierzch a w tym poziomym elemencie balustrady wykonać kanał /wydłutować/ aby schować ten płaskownik i oczywiście przykrecić go wkrętami.

marekf
24-07-2005, 11:50
Witam
połączyc można na kołek i klej tak jak płyty wiórowe w meblach lub na wkręt meblarski .Po wkręceniu wkręta otwór w balustradzie zamaskować zaślepką z drewna o podobnych słojach.
Marek

Jerrys
24-07-2005, 14:27
Dięki za sugestie
Ten płaskownik raczej odpada, bo byłoby go trochę widać, chyba zastosuję wkręty i zaślepki, natomiast zupełnie nie mam pomysłu jak wykonać takie połączenie na słupku do którego z obu stron mam zamocować te elementy i to na tej samej wysokości. Tu w grę wchodzą chyba dłuższe wkręty pod skosem, albo jakieś drewniane kołki np. fi 8 przez całą grubość słupka, którymi najpierw złapię z jednej strony a potem z drugiej no i oczywiście klej...
Pozdrawiam :wink:

Sp5es
25-07-2005, 19:10
Kupę rysunków technicznych tego typu jest na amerykańskich stronach internetowych o tarasach.

Wszedłem na nie śledząc wątek tarasów na forum (ang. deck) .