PDA

Zobacz pełną wersję : Kto powinien wyliczać ilość potrzebnych materiałów ???



_ZBYCH_
07-08-2005, 19:50
Witam,

Kto powinien wyliczać ilość potrzebnych do budowy materiałów? Wykonawca, a może kierownik budowy?
Wykonawca twierdzi, że jak on nie ma w umowie robocizny z materiałem, to nie jego sprawa :(
Skąd mam wiedzieć ile betonu zamówić na poszczególne etapy prac, ile bloczków fundamentowych kupić, itd. Nie mam czasu i doświadczenia, aby samemu to liczyć :-?

Jak to było u Was?

thalex
07-08-2005, 19:59
U mnie liczył a w szczególności ilość betonu wykonawca, organizował dostawy a nawet podpisywał się moim nazwiskiem na WZ-tkach i niekiedy na fakturach.
Z moim wykonawcą miałem umowę ustną na robociznę, umawialiśmy się na poszczególne etapy np. piwnica, parter, ........na pietro już był inny bo ten pierwszy podpadł przy balkonach :(

RYDZU
07-08-2005, 20:03
Ja wszystko sam liczyłem :-? - miła, ale strasznie pracochłonna robota
a niektóre ilości wychodziły w trakcie prac - np beton na fundamenty, stropy etc.
nawet układ belek stropowych i położenie kominów sam przeliczałem żeby nie
trzeba było potem kombinować z wymianami w stropach
(niestety nasz indywidualny projekt był tani - wiec nie obejmował wielu detali).
W sumie do tego liczenia popchneła mnie wycena stanu surowego w wersji "materiał+ robocizna"
na astronomiczną kwotę. Okazało się że ilości materiału było nieźle zawyżone.

Pozdrawiam

Dr.opsik
07-08-2005, 20:34
Wszystko zależy od kasy, jeżeli ma tylko budować -będzie tańszy wykonawca, jeżeli ma przeliczać i brać za to odpowiedzialność-droższy.
Jak się umówisz, tak będziesz mieć.

mdzalewscy
07-08-2005, 21:03
Witam,

Nie mam czasu i doświadczenia, aby samemu to liczyć :-?

Jak to było u Was?

Miałem jakieś wyliczenia, ale sam dodatkowo liczyłem i niestety moje wyniki w porównaniu z wynikami z projektu i kierownika budowy było znacząco różne. Moje wyliczenia były prawie idealne.

andrzejka
07-08-2005, 21:09