PDA

Zobacz pełną wersję : Nowoczesny dom na konstrukcji stalowej?



AgulaZ
13-08-2005, 14:59
Hej Kochani :)
Dopiero teraz odważyłam się zalogować, ale Wasze forum studiuję już od dawna. Przepraszam, jeśli zadaję pytanie na nieodpowiednim forum.
Mianowicie, mam dylemat. Planujemy zacząć się budować za rok - dwa lata. Jesteśmy teraz w fazie projektowania domu. Jest to projekt indywidualny i nasz architekt namawia nas na wewnętrzną kontrukcję stalową domu. Podobno to przyśpiesza bardzo budowę, jest tansze niż tradycyjna technologia żelbetonowa ?? Dom ma być z dużą otwartą strefą dzienną i z dużą ilością światła. Czyli będzie sporo przeszklenia.
Konstrukcja stalowa ma być nośna, natomiast ściany praktycznie mają spełniać funkcję izolacyjną.
Czy macie może jakieś doświadczenia w tej kwestii? Czy ktoś z forumowiczów ma dom w tej technologi?
Bardzo proszę o poradę, zwłaszcza Pana Roberta Skiteka, (nie wiem, czy dobrze odmieniłam :oops: ) bo wiem, że jest specjalistą, jeśli chodzi o nowoczesną architekturę.


Pozdrawiam serdecznie i proszę o poradę

AgulaZ

robert skitek
13-08-2005, 15:43
witam,
taka konstrukcja wystepuje dość często w nowoczesnych domach na całym świecie. co do kosztów: jesli zestawic jedynie materiały konstrukcji, to rzeczywiście dom w szkielecie stalowym będzie tańszy od tradycyjnego (murowanego - nie żelbetowego). Ale jesli weźmiemy pod uwagę że dużych elementów stalowych nie zestawi ze sobą pan Heniu z pomagierami, a potrzebna będzie dobra ekipa z dźwigiem, to wtedy już nie wygląda to tak wesoło. Szkielet stalowy trzeba także odpowiednio zabezpieczyć przeciwogniowo - w tym przypadku żelbetowa konstrukcja sprawdza się o niebo lepiej.
Ostatnio chyba na discovery travel pokazywali (i wciaz powtarzają) jak taki dom sprawna ekipa postawiła w kilka tygodni.
Szkielet ma wiele zalet funkcjonalnych - nie trzeba bedzie rozbierac scian nosnych przy zmianie aranżacji

ps. odmiana zła niestety