PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z polbrukiem



xrb
02-09-2005, 09:34
Witam. Mój ojciec zakupił ostatnio polbruk. Wszystko byłoby pięknie i ładnie gdyby ten polbruk był czysty. Możliwe, że nie wysechł do końca został wystawiony na zewnątrz gdzie popadał na niego deszcz i teraz jest pełno białych plam i smug jakby posypany był cementem i nie chce to schodzić jak się poszoruje jakąś szczotką. Wygłada to obrzydliwie. Poza tym jest jeszcze w środku palety całymokry ale tonie stanowi większego problemu. Gorzej jest z jego wyglądem. Nie znam się na budownictiwe itp. ale chcę coś doradzić ojcu dlatego proszę Was o pomoc. Jeśli wiecie jak ususnąć te uciążliwe plamy przy minimalnym nakładzie funduszy to proszę piszcie. Prosiłbym o szybkie odpowiedzi bo ojciec zastanawia się wogóle czy jest sens dalej kłaść taki polbruk czy składać reklamację nie wiem. Czekam na odp. Pozdrufki. Pa

Nazaryjczyk
02-09-2005, 10:08
Tego typu wykwity, które sprawiają, że kostka wygląda jakby spleśniała, niestety nie podlegają reklamacji. Kostka jest wytwarzana z materiałów naturalnych, między innymi z cementu, który w swoim składzie zawiera związki wapnia. Pod wpływem wilgoci, jony wapniowe migruja na powierzchnię elementów tworząc białe wybarwienia. Dodatkowo, łącząc się z CO2, zawartym w powietrzu tworzą trudno rozpuszczalne związki wapnia-CaCO3, które z czasem (rok, dwa lata), pod wpływem czynników atmosferycznych (deszcze) przechodzą kwaśne węglany, które są łatwo rozpuszczalne. Tego typu przebarwienia lubią się także pojawiać na dachówkach cementowych i przy pracach murarskich z użyciem cegły klinkierowej.
Nie ma rady, trzeba czekać.

krzysztofh
02-09-2005, 10:12
Tylko, dlaczego i na szczęście na kostkach Jadaru (znajomy) i mojej Baumie nie ma takich wykwitów?

pattaya
02-09-2005, 10:41
Oby mu tylko nic nie kapnęło na kostkę Jadaru(olej,ropa itp).
Używają już chyba soku z buraków jako barwnika aby taniej było. :cry:

Nazaryjczyk
02-09-2005, 10:44