PDA

Zobacz pełną wersję : Zaprawa tradycyjna czy klejowa??



Szymczak
18-09-2005, 21:29
Witam
zaczynam budowę domu, ktory będzie mial ściany dwuwarstwowe (bloczki gazobetonu z Solbetu 24mm + styropian 12mm)

Wykonawca strasznie zachwala zaprawę klejową... w hurtowni zresztą też... szybciej, taniej i bez problemów ... i ubytki ciepla mniejsze...

a ja jakoś nie moge sie do tego przekonać :roll:

proszę o Wasze opinie - jestem bardzo ciekaw
Dziękuję :wink:

Dr.opsik
18-09-2005, 21:37
Nie potrzeba betoniarki do kleju , wystarczy mieszadełko. Klej lepiej trzyma, zaprawa się trochę "spala" na BK. Ale jęzeli chodzi o estetykę, to wszystko jedno.
pzdrw

Szymczak
18-09-2005, 21:49
co to oznacza??
zaprawa się trochę "spala" na BK

jestem początkujący jeszcze :lol:

Dr.opsik
18-09-2005, 22:08
Znaczy to,że szybko odciąga wodę z zaprawy i nim ta zwiąże, mozna czasami podnieść niby wmurowany pustak jak zaprawa za sucha. A klej , jak to klej, jak złapie to święty boże nie pomoże :).

Szymczak
18-09-2005, 22:14
dzięki :lol:

... czyli wykonawca ma rację !!! :o

andre59
18-09-2005, 22:27
Dr.opsik prawdę pisze.
U mnie ściany są murowanie na cienkie spoiny czyli na klej. Solbet produkuje bloczki z b-k murowane na cienkie spoiny. Są trochę droższe od zwykłego siporeksu.
Cienka spoina jest rzeczywiście cienka ok. 1 mm.
Zgodnie z powiedzonkiem stolarzy "klej trzyma kiedy go nima", po kilku minutach bloczków nie da się rozdzielić. Ściana staje się monolitem.
Tak więc lepiej na klej. Czysto i solidnie.

Budowałem z Ytong'a.
Solbet dopiero przymierzał się do produkcji bloczków murowanych na cienkie spoiny.

Pascall
18-09-2005, 22:38
Nie zapominaj ze zaprawa klejowa jest drozsza od tradycyjnej zaprawy (robocizna tez) , a druga sprawa ze musisz miec dobra ekipe zeby ci roboty nie spartolili, bo nie jest juz to takie łatwe jak przy tradycyjnej zaprawie.

Pomimo wszystko jakbym drugi raz budował to dałbym na klej (mimo ze drozej)

Szymczak
18-09-2005, 22:59