PDA

Zobacz pełną wersję : Grzejnik słabo grzeje - HELP



inż. Mamoń
04-10-2005, 11:49
No właśnie słabo grzeje ale tylko jeden grzejnik - jest lekko ciepły w samym rogu. Pozostałe grzejniki działają OK. Podejście całej instalacji do niego jest podobne jak w sąsiednim pokoju. Tam wszystko OK, ale tej jeden prawie nie grzeje. Zapowietrzony chyba nie jest. Zaraz po odkręceniu odpowietrznika sika woda, nie słychać wcale żadnego syczenia. Podejście (dolne) chyba jest dobre bo rurka od strony środka grzejnika jest ciepła, a rurka skrajna jest zimna. Głowica termostatyczna odkręcona na full. Zresztą jak ją odkręcę od grzejnika to grzejnik nadal prawie nie grzeje. Ktoś się spotkał z czymś takim?

Tomik_B
04-10-2005, 11:54
Może zawór jest przymknięty zbyt mocno nastawą wstępną?

inż. Mamoń
04-10-2005, 11:57
Może zawór jest przymknięty zbyt mocno nastawą wstępną?

Hmmm - nie znam się. Jak to sprawdzić lub zmienić? Jedyne co mi przychodzi do głowy to odkręcić głowice z dwóch grzejników i porównać jak wyglądają zawory tu i tu ....

Tomik_B
04-10-2005, 12:07
W zależności od producenta wygląd może być różny.
Na zaworze jest taki pierścień, na którym są cyferki bodajże od 1 do 6.
Standardowo zawór jest nastawiony na "3". Sprawdź jak jest u ciebie i ewentualnie przestaw. Nie pamiętam jedynie, czy "6" to maksymalne dławienie, czy maksymalne otwarcie. :oops:
W niektórych zaworach, aby obrócić ten pierścień, to trzeba go najpierw pociągnąć wzdłuż osi obrotu.

jarko
04-10-2005, 19:59
Na początku powiem że trudno na odległość radzić ale po to jest to forum. Zakładam że wszystkie elementy są sprawne zawór. przepustowoś rur(brak zagięć). Proponuję przykręcić na min. zawór w tym drugim grzejniku o którym piszesz i zaopserwować czy ten zimny grzejnik się rozgrzewa. Wówczas to może świadczyć o słabej wydajności pompy lub małym przekroju rury doprowadzającej wodę do tych dwuch grzejników (brak stopniowania)

andre59
04-10-2005, 20:18