PDA

Zobacz pełną wersję : fundament zimą !!!



laik01
14-11-2005, 18:10
:o
Witam!

Czy moż mi ktoś pomóc?
Dwa miesiące temu wykonałem fundament w ziemi.
Fundament wylałem na gł: 90cm, tak więc na zewnątrz wystaje ponad ziemię 60 cm a w środku po wybraniu ziemi (czarnej między fundam.) 90 cm.
Chodzi mi o to do ilu stopni na minusie mogę być spokojny że nic się nie stanie fundamentom jeśli są w ziemi jakieś 80 cm.
W najbliższym czasie zamierzam zasypać, ale nara widać w środku aż 90 cm betonu. Jaki mróz może zaszkodzić moim fundamentom?

Dzięki za porady!
Andrzej :-?

piejar
14-11-2005, 18:19
Ja jestem laik02 :D ale wydaje mi się, że Twoim fundamentom nic się nie stanie. Z góry przemarzną bo muszą. Im głębiej w dół tym będzie cieplej, no i poniżej tzw głębokości przemarzania będą w temp powyżej zera. Moim zdaniem wystarczy je tak zabezpieczyć żeby nie tworzyły się "wnęki" które mogłaby pokruszyć zamarzająca woda. Twoje fundamenty mają wytrzymać kilkadziesiąt zim to pewno i tą pierwszą wytrzymają.

marekf
14-11-2005, 19:05
Witam
To na jakiej głebokości ma byc fundament zalezy od rodzaju gruntu i regionu Polski W okolicy Suwalk to za płytko. Gdzies np pod Wrocławiem moze byc.Jeśli grunt jest gliniasty to możesz mieć kłopot.Ja bym to zabezpieczył .Wewnątrz może sie zebrac duzo wody deszczowej i jeżeli ona
zamarznie to moze uszkodzic fundament.
Ale może lepsi spece od budownictwa cos ci podpowiedzą
Marek

laik01
14-11-2005, 19:19
Właśnie na moim terenie głęb. przemarzania wynosi 1m.
Teren to w 100% glina, ale czy wystarczy np. obsypać tylko choćby pół metra ziemią lub gliną? (do przyszłego roku)

-------

jajmar
14-11-2005, 19:30
Probowałem zrozmuec Twoj pierwszy post ale po 3 krotnym uważnym przeczytaniu go doszedłem do wniosku że to ponad moje siły. Zakreciłeś wg mnie ten opis okrutnie.

Skoro masz strefę przemrzania 1 metr i na działce glinę to powinienes obsypac na mininum metr fundamenty.

jabko
14-11-2005, 19:54