PDA

Zobacz pełną wersję : Automatyka schodowa



dagonek
18-11-2005, 08:24
Mam pytanko do "ludzi znajacych się na elektryce"
Jestem całkowitym laikiem jeśli chodzi o instalacje elektryczne - więc moje opisy mogą niektórych śmieszyć.
W garażu mam instalacje pozwalająca na zapalenie i gaszenie światła przy bramie garażowej oraz przy drzwiach prowadzących do domu. Rozwiązanie byłoby świetne, gdyby moja "lepsza połowa" nie zapominała przy wyjściu z garaży nacisnąć wyłacznik :evil: . A tak często całe noce mam zapaloną lampę w garażu.
I teraz moje pytanie. Czy istnieje jakich wyłacznik czasowy który mozna by było podpiąć do takiej instalacji??

kasiaR
18-11-2005, 08:27
Mam pytanko do "ludzi znajacych się na elektryce"
Jestem całkowitym laikiem jeśli chodzi o instalacje elektryczne - więc moje opisy mogą niektórych śmieszyć.
W garażu mam instalacje pozwalająca na zapalenie i gaszenie światła przy bramie garażowej oraz przy drzwiach prowadzących do domu. Rozwiązanie byłoby świetne, gdyby moja "lepsza połowa" nie zapominała przy wyjściu z garaży nacisnąć wyłacznik :evil: . A tak często całe noce mam zapaloną lampę w garażu.
I teraz moje pytanie. Czy istnieje jakich wyłacznik czasowy który mozna by było podpiąć do takiej instalacji??



A nie lepiej byłoby zastosowac czujnik ruchu. Przy każdym wejściu do pomieszczenia światło samo sie zaświeci i po wyjściu osoby po chwili zgasnie.
Pozdrawiam
KasiaR :wink: :D

Aha zapomniała , ale elektrykiem to ja nie jestem :wink: :lol: :lol:

Cypek
18-11-2005, 08:33
Kasiu, fajny pomysł, jeno dziepko kaski trzeba, bo przydałyby się 2 czujki, jedna na dzwi druga na brame i już poprowadzone kabelki pod te czujki.
Ja rozumiem, że autor postu pyta o rozwiązanie na tym okablowaniu.
Można dołożyć zegar czasowy i ustawić go od np 6-22 aby podawał prąd.
W markecie widziałem za 19,90 zł

dagonek
18-11-2005, 08:35
Jest to niezła myśl.