PDA

Zobacz pełną wersję : Ogrzewanie olejowe-powtórka z rozrywki



JJACK
22-11-2005, 20:17
Witam.31 października zadałep Wam pytanie:czy czuć opary oleju opałowego ,gdy zbiornik oleju znajduje się w pomieszczeniu gospodarczym w obrębie domu?Od Waszych odpowiedzi w dużej części zależy czy wybiorę ten sposób ogrzewania.Jestem kompletnym nowicjuszem,liczyłem na pomoc(temu chyba służy forum) i ...nic.Czyżby nikt nie korzystał w tym kraju z ogrzewania olejowego?Pozdrawiam

jurg
22-11-2005, 22:32
Wiekszość inwestorów przy wyborze rodzaju ogrzewania kieruje się racjami ekonomicznymi. Ty natomiast bierzesz problem jakby na węch. :lol: No dobrze . Pomijamy koszty. Mam kocioł olejowy De Dietrich 1200 GTU. Kotłownia 20 m2, traktowana także jako pomieszczenie gospodarcze. Zbiornik oleju w pomieszczeniu kotłowni. W mojej kotłowni oleju nie czuć. Jedynie po tankowaniu przez 2-3 dni, ale potem zapach znika. Znam jednak kotłownię olejową w której zapach oleju jest obecny przez cały czas. I tyle.

JJACK
22-11-2005, 22:58
Bardzo dziękuję za odzew.Nie do końca prowadzi mnie węch.Nie mam gazu ziemnego,nie planuję ogrzewania koksowego.Nie planuję eksperymentować z pompą ciepła(tu aspekt ekonomiczny na początku inwestycji robi wrażenie),pozostaje gaz płynny i olej.Oraz kominek z instalacją wodną,on będzie alternatywnym źródłem ciepła.Czy wielkość pomieszczenia gospodarczego wpływa na nieszczęsny nos?Czy pomieszczenie o powierzchni 5 m kw.i wysokości 2,8 m wystarczy do zainstalowania zbiornika na olej,pieca,wymiennika ciepła? PS.Może zadaję naiwne pytania ale jestem na początku drogi.Sprawy oczywiste dla Doświadczonych dla mnie są wciąż trudne.Pozdrawiam.

johny27
23-11-2005, 07:46
masz jeszcze ogrzewanie elektryczne akumulacyjne - tnsze od olejowego.....:)

Filippo
30-11-2005, 07:31
To i ja się włącze w dyskusję...
Prawdopodobnie bedę stał przed wyborem ogrzewania na gaz płynny lub olej opałowy.. jakie są wady/zalety oburozwiązań??

johny27
30-11-2005, 07:45