PDA

Zobacz pełną wersję : Komory w szambie



Bartt
11-01-2003, 18:40
Po co w szambie podział na komory?
1) Jeśli MA BYĆ SZCZELNE to i tak trzeba wypompować wszystko szambowozem - komory chyba nie dają żadnych oszczędności?
2)Szambo z komorami mogło by mieć sens w wersji celowo rozszczelnionej (taka pseudo oczyszczalnia beztlenowa), ale jestem z zawodu łapiduchem :grin: i mam awersję do takich niby bezpiecznych patentów - sam siebie i rodziny oszukiwał nie będę
Może mnie ktoś oświeci w tej sprawie, bo całę życie spędziłem w blokach. Bartek

Bartt
12-01-2003, 19:47
Tak bez odzewu? - brak pomysłów czy temat trochę zapache odstrasza :wink:

tcic
12-01-2003, 20:00
Zebys sie nie czul samotny w temacie, to Ci powiem - NIE WIEM.
Ja mam przegrody - ale mam przydomowa oczyszczalnie sciekow. To wszystko wyjasnia. Ale w szczelnym szambie?

Maco
12-01-2003, 21:32
Tak zupełnie teoretycznie (bo swój dom dopiero projektuję) to ja będę miał takie właśnie szambo z komorami po to, żeby w przyszłości zrobić z niego przydomowa oczyszczalnię ścieków. Innych powodów do posiadania komór nie widzę.

Bikier
13-01-2003, 07:32
Jedna komora ma się zapełnić, druga pusta,
jak się zapełni, zapełnia się druga.
Cel jest chyba taki:
-jak jest wyższy poziom to wolniej zamarza,
-względy konstrukcyjne.

Roose
13-01-2003, 07:43
jak nie masz widoków na oczyszczalnię, rób najtańszy 1-komorowy zbiornik.

am
13-01-2003, 14:03
Słyszałem, że jak przyjdzie do podłączenia domowej instalacji do miejskiej kanalizacji to wymagane są dwa zbiorniki/przegroda. Czy ktoś może potwierdzić/zaprzeczyć?

Roose
13-01-2003, 14:08
nic takiego nie jest wymagane - pzy domu studzienka i od niej wejście do kolektora zbiorczego

am
13-01-2003, 14:39
Dzięki Roose. Ja w takim razie dam jeden zbiornik - nie widzę uzasadnienia dla dwóch.

woreczek
13-01-2003, 23:21