PDA

Zobacz pełną wersję : Gazowy przeplywowy podgrzewacz wody. POMOCY!!!



dorotaele
07-12-2005, 12:34
Moi drodzy,
mam przed sobą wielkie zadanie-wymianę starego podgrzewacza wody. Czytam i czytam, a jestem w temacie zupełnie zielona, mam juz mętlik w głowie.
Proszę doradzcie jaki kupić, chodzi mi o firme, a nawet model, jaki możecie polecić?! Podgrzewacz ma obsłużyć kuchnie i łazienke-wanna, 2 osoby, które w domu są wieczorem i wczesnym rankiem....
Wymagania- oszczędny i chyba tyle.
Pozdrawiam

lajkonikk
07-12-2005, 12:58
Polecam Necar N19E
tosamo co Junkers
kupiłem za 660zl!! pelna gwaracja,nowy!!!

Przekorek
07-12-2005, 14:50
O wiele wygodniejszą alternatywą jest gazowy POJEMNOSCIOWY ogrzewacz wody. Jest to zbiornik (100-150 l), w którym zapas wody grzeje się niezaleznie od chwilowego poboru (czeka) i odnawia automatycznie po zuzyciu (bo jest sterowany termostatem).
Jakbyś sie szarpnęła na pompę obiegową, to mialabyś ciepłą wodę dostępną w granicach 2-3 sekund od odkręcenia kurka (ale pewnie wymagaloby to wymiany rur zasilających). Opcja ogrzewacza pojemnosciowego wchodzi więc raczej w rachubę na okolicznosc większego remontu. Cena (zwlaszcza w połączeniu z pompą) też wyższa niż zwyklego "junkersa". Ale wygoda, że ho-ho.

jeżyk
07-12-2005, 15:24
Wczoraj taki pjemnosciowy podgrzewacz ogładałem na stoisku promocyjnym przed Praktikerem firmy Buderus, moc chyba 4,5 kW, 120l, zamknieta komora spalnia - fajna rzecz. O cene nie pytałem ale maja promocje.

darek63
07-12-2005, 17:35
Mam gazowego pojemnościowego Aristona 80 litrów. Wisi na ścianie w piwnicy - taki estetyczny biały walec. W połowie 2004 po rabacie 20% kupiłem go za ok. 950 pln. Zużywa razem z kuchenka gazową (posiłki) ok. 2-2,2 m3 /dobę na 4-ry osoby. Ile gazu na samą CWU ? Może 50-70%. Nie potrafię tego określić.
Poprzedni bojler firmy Liko pogrzał CWU przez 12 lat. Padł bo korozja od wewnątrz go wykończyła.

dorotaele
08-12-2005, 09:31
Większy remont nie wchodzi w grę. Chcę kupić, założyć i po kłopocie.