PDA

Zobacz pełną wersję : wymeldowanie w trybie administracyjnym



mTom
12-12-2005, 17:53
Przy okazji sprzedaży mieszkania z opóźnionym terminem jego opuszczenia (np. po 4 miesiącach) zapisanym w akcie notarialnym może pojawić się problem zameldowania. Jak rozwiązać problem zabezpieczenia prawa kupującego (jego ewentualne obawy co do późniejszego naszego wymeldowania), który być może będzie chciał przy okazji podpisania aktu notarialnego mieć mieszkanie, w kórym nikt nie jest zameldowany? Czy można w akcie notarialnym poddać się trybowi wymeldowania w trybie administracyjnym w założonym z góry terminie (np. 2 tyg. przed przekazaniem lokalu)?
Z naszego punktu widzenia dobrze byłoby być zameldowanym w tym mieszkaniu do końca okresu, w którym możemy w nim mieszkać.

Tomasz M.
12-12-2005, 19:37
Poddanie się egzekucji z aktu notarialnego może dotyczyć zobowiązań cywilnoprawnych, a nie sfery stosunków administracyjncyh. Nie znam się specjalnie na przepisach meldunkowych, ale chyba jest tak, że nowy właściciel może bez większych problemów wymeldować osoby, które utraciły tytuł prawnych do lokalu i w nim nie przebywają: "Organ gminy wydaje na wniosek strony lub z urzędu decyzję w sprawie wymeldowania osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 2 miesiące i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się."
Czyli moim zdaniem, jeśli poddacie się egzekucji w zakresie obowiązku opuszczenia lokalu i dodatkowo zobowiążecie się do wymeldowania (do czego i tak jesteście zobowiązani administracyjnie z chwilą wyprowadzenia się z lokalu), to kupujący nie powinien się obawiać. Możesz powiedzieć, że gdybyście wymeldowali się i potem mieszkali przez 4 miesiące, to zarówno Wy jak i właściciel łamalibyście przepisy meldunkowe, za co grozi grzywna.

Inka1
13-12-2005, 10:18