PDA

Zobacz pełną wersję : Wybór kotła



Bartt
17-01-2003, 17:08
Artykuł z nr 2/2003 - naprawę doby i interesujący, szkoda, że zabrakło porównania kosztów wykonania instalacji(kocioł, automatyka, zbiorniki na medium, ...), w różnych opcjach (olej-LPG-prąd). Może następnym razem? Chodzi o porównanie w tych trzech kategoriach np. kotłów jednofunkcyjnych z zasobnikami w klasach mały fiat, polonez i mercedes. :smile:

Bren
20-01-2003, 13:47
W sumie nie jest pokazane nic nowego. Jedyny plus że zostało zebrane w jednym miejscu
Pozdrawiam

adamski
24-01-2003, 09:50
Witam
Jestem laikiem w dziedzinie gazu i nie wstydze sie pzryznac ze znam tylko kilka firm produkujacych piece gazowe. W Muratorze poza ladnym opisem technologii zobaczyc opis modeli roznych firm i to niekoniecznie tych najdrozszych i reklamujacych sie w gazecie. Wiadomo - zyski z reklamy sa nie do pogardzenia ale moze batk jednak takie cosik:
mozr dac chociaz taka tabele piecow gazowych dla przykladowego domu o pow. 150m2 i kubaturze 600m3:

Kotly dwufunkcyjne
Producent-model-cena-uwagi
...

Kotly jednofunkcyjne
Producent-model-cena-uwagi
...

Kotly kondensacyjne
Producent-model-cena-uwagi
...

Mysle ze cos takiego naprawde by sie przydalo
Pozdrawiam i czekam na odzew Redakcji
Adamski


<font size=-1>[ Ta wiadomość była edytowana przez: adamski dnia 2003-01-24 10:52 ]</font>

Jasiu
24-01-2003, 11:36
Do Adamski:
Ale to na nic. Każdy producent (a jest tych większych kilkunastu) ma po kilkanaście modeli kotłów. Każdy kocioł mozna różnie skonfigurować (dobrać mu różne regulatory, zbiorniki cwu, itp..). W zależności od tego czy robisz nową instalacje w nowym budynku, czy przerabiasz starą, czy masz komin czy nie, czy masz podłogówkę czy nie itd... wyjdzie ci kilkadziesiąt (ponad setka !?) kotłowni.

Ceny tych kotłowni zmieniają się w różnym czasie i co chwila są jakieś promocje. Do tego sprzedacy (jak ich nadepnąć) dają upusty, a jak któryś jest znajomy to może zjechać z ceną nawet ponad 40%