PDA

Zobacz pełną wersję : Podział gruntu



zett75
01-01-2006, 11:35
Po raz kolejny tenat podziału gruntu.
Jestem kompletnie zielony wiec proszę kilka wskazowek, temat jest nastepujacy:
Chce zakupic dzialke 1000m
Na dzialce wybudowac blizniaka, dokonac podzialu dzialki, druga czesc blizniaka sprzedac, w pierwszej czesci zamieszkac.
Kolejnosc taka:
chce kupic grunt
dokonac podzialu
budowac (kredyt na moj dom, hipoteka itd, wiec wczesniej chce dokonac podzialu)
druga czesc bedzie budowana z wlasnych srodkow aby nie bylo klopotow ze sprzedaniem (kredyt hipoteczny chyba bedzie utrudnial sprzedaz dudynku? tak/nie?)
Teraz tak
czy jest to wykonanlne, podzial przed rozpoczeciem budowy
od czego powinienem zaczac
ile moze to kosztowac
bede wdzieczny za wszelkie rady

slawkin
01-01-2006, 20:48
Podział jest wykonywalny. To prosta sprawa. Trzeba się umówić z geodetą. Dać mu aktualne mapki, wypis w KW, a on wykona pomiary działki, zrobi projekt podziału i przekaże do właściwago urzędu gminy w celu zatwierdzenia. I tyle. Potem czeka się około 2 tygodni na decyzję zatwierdzającą podział i już... No i trza zapłacić geodecie. :lol:

Działeczka podzielona :D

Ja kupowałem działkę z podziału. Cała procedura od rozmowy z geodetą do decyzji o podziale trwała równy miesiąc.

Życzę powodzenia.

oskar0259
01-01-2006, 20:56
Łyżka pesymizmu.
Sprawdż, czy jest plan miejscowy. Jeśli jest, określa on minimalną powierzchnię działki. Z nowego podziału (a więc twojego) działka nie może być mniejsza niż minimum - taki podział nie zostanie w gminie zatwierdzony.
Jeśli nie ma planu to zaproponuj takie rozwiązanie (podział na dwie działki i budowa bliźniaka w granicy) we wniosku o WZ. Może się uda.
Trzecie rozwiązanie to podział działki po zbudowaniu (albo przynajmniej rozpoczęciu budowy). O tym były już zażarte dyskusje na tym forum - poszukaj.

darks
02-01-2006, 09:13