PDA

Zobacz pełną wersję : Kocio? c.o. odgazowuj?cy drewno.Moderator czy np. Vigas?



gkwiatkowski
29-01-2002, 09:11
Nie napotkałem nigdzie na porównanie dwóch systemów konstrukcji i funkcjonowania kotłów c.o.-Moderatora z Hajnówki z kotłem typu Vigas czy Atmos.Moderator jest znacznie tańszy, Vigas sprawia wrażenie technologicznie bardziej zaawansowanego.Jakie są ich wady i zalety? Czy ich sprawność i funkcjonalność są porównywalne ?

sanipro
29-01-2002, 10:34
Nie mam doświadczenia w zakresie pracy tych kotłów. Informacje możesz znaleźć na stronach:
http://www.moderator.com.pl
http://www.eko-vimar.com.pl/dat/oferta1.htm
Moderator podaje sprawność 80%, natomiast Vigas nie podaje sprawności. Podana jest maksymalna wydajność 82-85%. Myślę że chodzi tu o sprawność. Ale do deklaracji o danych technicznych podanych przez producentów należy podchodzić z rezerwą.

gkwiatkowski
29-01-2002, 14:29
Dzięki za odzew. Byłem na tych stronach, znam konstrukcje kotłów.Chodzi mi o to ,czy są one porównywalne.Jak na ironię,w firmie w której do niedawna pracowałem zamontowałem zamontowałem duży kocioł Moderator i nieco mniejszy Żar.Drewno było za mokre, więc nie mogę się wypowiedzieć, który bardziej warto kupić.Wybierając dla siebie chciałbym, żeby był dobry i nie za drogi.Może ktoś jeszcze podzieli się doświadczeniami? Cześć!

sanipro
30-01-2002, 10:24
Kalkulowałeś, że kocioł opalany drewnem Ci sie opłaci? Jak masz tanie drewno - napewno tak. Z tego co wiem transport drewna z odległosci większych niż 30 km jest nieopłacalny.

gkwiatkowski
30-01-2002, 13:54
Mieszkam i buduję w sercu Borów Dolnośląskich - praktycznie mieszkam w lesie .Stąd ten pomysł.W okolicy funkcjonuje wiele kotłów Vigas, Atmos, Żar i podobnych.Użytkownicy są z nich zadowoleni.Nie mam natomiast z kim wymienić poglądów na kocioł Moderator.Jeśli ktoś z bywalców Forum ma taki kocioł, proszę podzielić się wrażeniami.Ukłony.

26-09-2002, 09:37
Oczywiście,że jest tańsze ogrzewanie na"holz gas".