PDA

Zobacz pełną wersję : Tynki wewnętrzne



AnonimGall
27-04-2006, 19:24
za jakieś dwa tygodnie będę tynkowal. Częściowo tynki gipsowe a częściowa cementowo wapienne.
1. Jakiej firmy tynk maszynowy gipsowy wybrać...? ( mam ofertę na Baumit MG1 Plus za 16,10zł /30kg)
2. Prawdopodobnie zdecyduję się na tynki cementowo wapienne wykonane ręcznie, ale jak by mi się zmieniło na maszynowe cem-wap. to jakie zaproponujecie...?

Pawel78
27-04-2006, 20:08
Knauf MP75 Leicht

AnonimGall
27-04-2006, 21:44
znalazłem dane porównujące twardość tynków gipsowych Baumit MG1 Plus i Knauf MP75 Leich. Baumit to 4MPa a Knauf to 2,5 N/mm2, nie znam się na tym, który wspóczynnik jest lepszy...?

http://www.medium.media.pl/ekspertbudowlany/Zestawienia/zestawienie_tynki.pdf

AnonimGall
02-05-2006, 17:01
ma ktoś doświadczenie z tynkami gipsowymi baumit.....?

Sp5es
04-05-2006, 22:31
Mam doświadczenie. Baumit to lipny, niepowtarzalny materiał.

Radzę Knauf MP75, nie MP75L - ten ostatni to tynk lekki o znacznie gorszych parametrach mechanicznych. Im wyższa wartość tym lepszy - to wytrzymałość na ściskanie. 4 MPa= 4N/mm2 - to jest to samo.

Im niższa wartość tym łatwiej się uszkadza przy uderzeniu.

Wykonawcy będzą namawiać na MP75Lbo się go łatwiej kładzie. Nie oznacza toże jest lepszy dla inwestora. Jedynie lepszy dla wykonawcy.

niciacia
05-05-2006, 07:11
ma ktoś doświadczenie z tynkami gipsowymi baumit.....?
Ja mam, i oto opinia: DO D..Y. AMEN (te dwie literki w środku to u i p)

Sp5es
05-05-2006, 08:55
Ja mam inną opinię.

Jestem w sytanie wskazać budowy z reklamacjami gigant, gdzie na każdym miejscu ściany tynk miał inne właściwości, a Baumit nie chciał uznać reklamacji.

Fakt , że na jednym budynku materiał jest ok, ma się nijak do rzeczywistej jakości materiałów i powtarzalności parametrów.

Sznurki wewnątrz worków też należą do standardu.

Dalej podtrzymuję że nie jest to dobry materiał.

AnonimGall
05-05-2006, 13:34