PDA

Zobacz pełną wersję : jakie musze dokonac zmiany w papierach



reziolki
01-05-2006, 22:31
Za tydzien podpisuje umowe o kupno dzialki z wylanymi fundamentami. Oczywiscie jestem prawie zielona w temacie budownictwa, a o papierologi juz nie wspone. Jesli mozecie napiszcie jakie dokumenty i gdzie bede musiala przepisac na swoje nazwisko (chodzi mi o pozwolenie na budowe, umowy o przylacza, kierownik budowy nowy czy stary itp.)

Pawel78
02-05-2006, 22:51
Do Urzędu który wydał pozwolenie musisz zanieść zaświadczenie,że przyjmujesz warunki zawarte w pozwoleniu na budowę.
Jeśli chodzi o kierownika to możecie zostawić starego lub zlecić nowemu prowadzenie budowy.

Adamari
04-05-2006, 12:05
Jako, ze niedawno robilismy to samo:
po pierwsze i najwazniejsze, do wszelkich spraw dotyczacych przepisywania czegokolwiek polecam zabierac ze sobą poprzednich inwestorów i komplet dokumentów swiadczacych o przeniesieniu własności nieruchomości.
1. Do przeniesienia pozwolenia na budowę potrzebne są: oświadczenie o przyjęciu warunków zawartych w pozwoleniu na budowe, oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością, oświadczenie byłych właścicieli, że wyrażają zgode na przeniesienie pozwolenia na budowe. Wszystko to pisze się najczęściej na drukach, jakie dają Ci w urzędzie, który wydał pozwolenie (gmina, starostwo), w wydz. archit. i budownictwa i tam te dokumenty sie składa. Do wglądu musi być wtedy dziennik budowy (dotychczasowy), akt notarialny i coś tam chyba jeszcze - poszperaj w necie, to sie upewnisz. Nie pamietam, czy coś płaciliśmy, a jeśli juz, to nic wielkiego.
2. wszystkie umowy, jakie ewentualnie mieli zawarte poprzedni inwestorzy (mam na mysli energetyke, wodociagi, itp) nalezy przepisac na siebie w odpowiednich ku temu miejscach, najlepiej iśc ze stanami licznikow i aktem notarialnym + poprzednim inwestorem, bo on musi się z tych umów wycofać i zapłacić za to, co zużył do tej chwili.