PDA

Zobacz pełną wersję : ŻYWOPŁOT FORMOWANY - gatunki, sadzenie, cięcie, pielęgnacja



Józia S.
06-04-2004, 08:46
Czy ktoś z was ma żywopłot z lejlandów?
Słyszałan, że jest to odmiana szybkorosnących tuji. Czy ktoś spotkał się z tymi roślinami? Czy są łatwe w uprawie?

Jestem zupełnie "zielona" w temacie i nie ma nic wspólnego z zielenią w ogrodzie :oops:

ozzie
06-04-2004, 16:44
Nie jestem znawca drzew i krzewow, ale jako uzytkownik leylandi uwazam, ze najwieksza ich zaleta (co moze byc i wada, zalezy jak sie na to patrzy) jest fakt, ze bardzo szybko rosna. W naszym starym domu w Anglii mielismy sciane z leylandi, na wysokosc to byla ona 5 metrow i byla swietna oslona. Teraz w Polsce bedziemy sadzic tuje o nazwie zywotnik zachodni, a w niektorych miejscach leylandi. Duzo bylo roboty z przycinaniem tych krzewow. Pozdrawiam

Andike
10-04-2004, 17:26
Słyszałem, że leyland szybko rośnie ale i przemarza, zresztą chyba mu bliżej do cyprysika niż do thuji :)

agnikkrol
24-05-2006, 11:36
Mam ogrodzenie z siatki.Chciałabym odgrodzić sie od sąsiadów czymś zielonym.Co szybcjiej rośnie tuje czy klasyczny żywopłot? Żywopłot jest napewno tańszy ale jesienią listki opadają a tuje zielone. Tuj raczaj wolałabym nie przycinać a niech se rosną do nieba.Jaki gatunek tuj by sie nadawał?Oj juz sama nie wiem:( Co proponujecjie?

hanka55
24-05-2006, 12:12
Kolorowe żywopłoty – dobór gatunków,
czyli sztuka ich tworzenia

Zadbane, równo przycięte, wypielęgnowane są dumą gospodarzy niejednej posesji. Pełnią funkcję żywego "obronnego płotu", chronią przed kurzem, hałasem, spalinami i są niewątpliwie ozdoba każdego ogrodu. Mowa tu o żywopłotach