PDA

Zobacz pełną wersję : Woda, prąd itp.



Halszka
22-06-2006, 20:09
Jakie są koszty przyłączenia prądu i doprowadzenia wody do działki??? Sąsiednia działka nie ma przyłączy-dopiero następna.
Poza tym-ponieważ jestem zielona, to oświećcie mnie-jak w praktyce wygląda przyłączenie prądu? Jeżeli na tej działce narazie niczego nie ma, to do czego ten prąd podłączyć? Mam postawić jakąś komórkę i tam prąd załączyć, czy poprostu postawić słup na działce? A może dałoby radę podłączyć prąd po zakończeniu budowy do nowego domku?
Wiem, że dziwne pytania zadaję, ale niestety - zieleniec jestem.
Pozdrawiam wszystkich i czekam na odpowiedzi.

anpi
22-06-2006, 20:25
Prąd - stawiasz słup, nawet drewniany i na nim skrzynkę w której energetyka montuje licznik. To oczywiście prąd budowlany.

Co do wody - dowiedz się w miejscowych wodociągach, co gmina - to obyczaj. A jak masz daleko wodociąg, to może taniej wyjdzie wywiercenie studni (albo wykopanie).

retrofood
22-06-2006, 21:21
Witam.

jeœli chodzi o pršd, to musisz się z tym zwrócić z tym pytaniem do najbliższego Rejonu Energetycznego, który "panuje" na tym terenie. Można wczeœniej uzyskać informacje na najbliższym posterunku energetycznym, jesli pracownicy nie sš w terenie. W Rejonie składa się wniosek, a jaki, to już powiedzš.

Halszka
23-06-2006, 19:29
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Oczywiście jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś rady, to niech je napisze - ze wszystkich chętnie skorzystam.
Interesują mnie teraz szczególnie koszty przyłączenia prądu i wody :-?
Mam jeszcze jedno prozaiczne pytanie :oops: : kto ma mi postawić słup na działce?

Ot - problemy samotnej, delikatnej kobietki :evil:

Pozdrawiam

Świerzak
23-06-2006, 20:11
jeśli chodzi o kwoty... wszystko zależy od tego jak jesteś wytrwała w poszukiwaniu wykonawcy... co do prądu kwota oscyluje w granicach 150pln za kW (potrzebujesz ok 12-14kW) + skrzynka itp.