PDA

Zobacz pełną wersję : ?LEPY KOSZTORYS DLA POCZ?TKUJ?CYCH



Skywalker
27-03-2003, 17:21
JESTEM ZUPEŁNIE ZIELONY W TEMATACH PROJEKTÓW GOTOWYCH I BUDOWY DOMU .DLATEGO ZUPEŁNIE NIE ORIENTUJĘ SIĘ W KOSZTACH BUDOWY DOMU .PRZEGLĄDAJĄC PROJEKTY GOTOWE MURATORA ZAUWAŻYŁEM ,ŻE W PAKIECIE W/W PROJEKTU ZNAJDUJE SIĘ SLEPY KOSZTORYS .
CZY TRZEBA KUPIĆ TAKI PROJEKT ABY PRZEKONAĆ SIĘ ILE BĘDZIE MNIE KOSZTOWAĆ BUDOWA DOMU ?
CZY JAK MI SIĘ NIESPODOBA MAM KUPIĆ NASTĘPNY ?

Szanelka
27-03-2003, 20:13
Jeśli masz kasę, to kupuj następne, ale to chyba trochę nierozsądne. Właściwie dopiero posiadając projekt poznasz rzeczywiste koszty budowy domu, chyba,że ktoś buduje taki sam.
pozdrawiam
szanelka

kwiatkor
27-03-2003, 20:21
może coś źle rozumiem, ale od samego początku (tj. od chwili kiedy zająłem się budowaniem własnego domu) ślepy kosztorys wydawał mi się czymś naturalnym: projektant pisze ile i czego, a ty sam lub wykonawca załatwia za ile.
Rozbieżności w cenach są tak duże, że wykorzystanie wyliczonej w projekcie ceny do podjęcia decyzji o wyborze projektu wydaje mi się bardzo mylące.

Przykład:
- podstawowy składnik kosztu dla moich fundamentów - bloczek betonowy, w okolicach W-wy znalazłem raz za 2,45, poszukałem jeszcze i jest za 2,20, kiedyś byłem w okolicach Radomia a tam taki sam bloczek za 1,35!
Który miał by być w kosztorysie?

michalus
27-03-2003, 20:50
Skywalker, budowa domu zawsze kosztuje dwa razy tyle ile uwazasz na poczatku :smile: Wszystko zalezy od sposobu budowy, materialu, wykonczenia, wlasnego zaangazowania itd ... ale da sie to zrobic pozdrawiam Michalus

Skywalker
27-03-2003, 21:24
:)

Skywalker
27-03-2003, 21:31
Rozumiem, o co chodzi z tym ślepym kosztorysem .Jest to ocena ile materiału potrzeba , a nie za ile .
Chodzi mi oto ,że dopiero kupując gotowy projekt na przykład D49 ,otrzymam ten ślepy kosztorys .Dopiero wtedy ,po wstępnych obliczeniach ,ocenie czy projekt mi odpowiada.
Więc jak zdobyć ślepy kosztorys projektu nie kupując całego projektu.

magmi