PDA

Zobacz pełną wersję : Nowoczesna instalacja elektryczna.



denes
18-08-2006, 09:12
Witam.
Mam pytanie, jak wyglada nowoczesna instalacja elektryczna?
Jestem przed rozmowami z elektrykiem, wiec nie chcialbym sprawiac wrazenia totalnego laika.
Chodzi mi bardziej o ulozenie przewodow niz projekt instalacji, ten juz mam.
Czy obecnie prowadzi sie w dalszym ciagu przewody po scianach gipsujac je co jakis kawalek i robi puszki na odgalezienia do kontaktow, gniazdek itp?
Jezeli nie, to jak sie mocuje przewody na scianach, jakies specjalne uchwyty?
Slyszalem o puszkach glebszych na gniazdka, w ktorych mozna przelotowo robic polaczenia do dalszych gniazd, czy to dobra metoda?
Jak laczy sie w puszkach przewody, na normalne zaciski srubowe, czy raczej jakies szybkozlaczki, np. wago?
Prosze o porady....

jabko
18-08-2006, 09:33
Faktycznie w tzw. głębokich puszkach pod włączniki i gniazda łączy się przewody zamiast standartowych dodatkowych puszek.
Natomiast szybkozłączek nie polecam.

Ale ja sie nie znam

denes
18-08-2006, 09:40
Faktycznie w tzw. głębokich puszkach pod włączniki i gniazda łączy się przewody zamiast standartowych dodatkowych puszek.
Natomiast szybkozłączek nie polecam.

Ale ja sie nie znam
W takim razie czym laczyc przewody w tych puszkach? Na listwy zaciskowe skrecane srubami? A jak wyglada sprawa z oswietleniem: zaslianie do kontaktu i z tego miejsca do lampy? Nie robic standardowych puszek?
Co jest zlego z szybkozlaczkami?

SNCF
18-08-2006, 09:46
Wago klamerkowe są doskonałe , głównie te dostosowane do linki

testowałem ich obciążalność , śrubowe iskrzyło a Wago nic

Wojty
18-08-2006, 10:35
Jak masz równe sciany (niech stwierdzi to np tynkarz, ktory bedzie to tynkował) to zastanów sie czy przewodów nie prowadzić w bruzdach
(zwłacza tych grubszych np. 3x2,5 5x4, 5x6 - wtedy tez warto kupic przewod płaski - zawsze to płytsza bruzda i lepiej sie uklada taki przewód - ja mam wszystkie przewody płaskie i schowane w bruzdach w silikacie)