PDA

Zobacz pełną wersję : błąd w instalacji c.o. - potrzebuje pilnej rady



mitunia
24-08-2006, 13:26
Panowie od instalacji odwalili numer... Ogrzewanie z rozdzielaczem w starym budownictwie, wszyscy zachwalali ze rurki nie maja lączeń, że najlepsze, najbezpieczniejsze itd...
Niestety w trakcie zarzucania rur, w rogu pokoju rura okazała się za krótka a panowie ja po prostu przecieli i wstawili jakiś łącznik.

Nie znam się na tym za bardzo i nie wiem co w takiej sytuacji zrobic.
Czy domagać się wymiany rurki na całą, czy nie przejmować się tym za bardzo i np domagać się rabatu.

Proszę o bardzo pilną odpowiedż bo muszę się z nimi rozliczyć.

pawelurb
24-08-2006, 14:15
wydaje mi się że, jesli łącznik jakiś "systemowy" lub przeznaczony do tego typu rur i dobrej jakości to nie powinno być problemu , a jeśli jakaś prowizorka i samoróba , to nie powinno tak zostać.

Mały
24-08-2006, 14:27
Panowie od instalacji odwalili numer... Ogrzewanie z rozdzielaczem w starym budownictwie, wszyscy zachwalali ze rurki nie maja lączeń, że najlepsze, najbezpieczniejsze itd...
Niestety w trakcie zarzucania rur, w rogu pokoju rura okazała się za krótka a panowie ja po prostu przecieli i wstawili jakiś łącznik.

Nie znam się na tym za bardzo i nie wiem co w takiej sytuacji zrobic.
Czy domagać się wymiany rurki na całą, czy nie przejmować się tym za bardzo i np domagać się rabatu.

Proszę o bardzo pilną odpowiedż bo muszę się z nimi rozliczyć.
W tej chwili chyba tylko Rehau i Wirsbo daje gwarancję na zalanie złączek w betonie.

adam_mk
24-08-2006, 14:35
Witam
Generalnie takich układów się nie łączy, chyba że się MUSI. Jak się nie łączy to i podstawy do dyskusji o tych złączkach nie ma. Praktycznie każdy system ma własne, sprawdzone i trwałe sposoby łączenia i przedłużania.