PDA

Zobacz pełną wersję : wys.przepustu do POŚ w fundamentach



agnieszkakusi
07-09-2006, 06:22
Wiem, że jestem laikiem więc wybaczcie jeśli moje pytanie nie będzie w pełni składne albo będzie czegoś brakowało. Chciałam sie dowiedzieć na jakiej wysokości musi być zrobiony otwór (przepust) do wyprowadzenia rury z POŚ. Czy juz teraz musimy wiedzieć jaką oczyszczalnię kupimy i pod nią zrobimy otwór czy są to jakieś standardowe wysokości. Proszę o radę.

aru
07-09-2006, 08:00
rozważania zacznij od końca, czyli jak zauważyłeś od typu posia i wysokości wejścia do niego w nawiązaniu do poziomu: grunt - otwór rewizji

agnieszkakusi
07-09-2006, 08:05
chcemy POŚ bezdrenażowy, grunt to piasek. Czyli muszę już teraz wybrać oczyszczalnię, którą później kupię? A oczyszczalnie nie mają tego wyjścia na jednej wysokości? Każda firma robi inaczej?

Geno
07-09-2006, 08:07
chcemy POŚ bezdrenażowy, grunt to piasek. Czyli muszę już teraz wybrać oczyszczalnię, którą później kupię? A oczyszczalnie nie mają tego wyjścia na jednej wysokości? Każda firma robi inaczej?
Sprawdź w ofertach jaki jest optymalny spadek dla POŚ np. pomiędzy 1,5 a 2,5% wtedy znając odległość od budynku do POŚ wyregulujesz sobie już odpływ - kwestia róznicy wpioęcia kilkanaście cm w tym przypadku chyba nie będzie rodzić wielkich trudności.

agnieszkakusi
07-09-2006, 08:15
a czy projektant, który będzie nam robił projekt przyłącza wody i POŚ udzieli nam takich informacji?

sebo8877
07-09-2006, 08:37
Oczywiście że udzieli
Przejscie kanalizacji prześ ściany powinno wykonywąc na głebokości 0,4-0,8 m od poziomu terenu.
Jeżlei chodzi o Poś bezdrenażowe ta wysokośc nie ma zupełnie znaczenia - można wykonac to przejscie tak jak wyjdzie
Zalecam sppadk 3% czy li 3 cm na 1 m.
Ustawowo mamy 4 m od budynku czyli 12 cm głebiej aniżeli wyjście przez fundament.