PDA

Zobacz pełną wersję : Czy robić kanały wentylacyjne w poddaszu użytkowym?



jacekmus
12-09-2006, 10:41
Zastanawiam sią czy robić kanały wentylacyjne w pokojach na poddaszu użytkowym?
W projekcje nie ma, jest tylko mowa o nawiewnikach w oknach.
Mam 3 kominy - 2 z nich to kanał dymowy plus kanały wentylacyjne oraz 1 tyko z kanałami wentylacyjnymi.
Dołożyć czy nie na poddaszu?
Strop nad poddaszem będzie ocieplenie - wełna plus G-K.
Nie mam doświadczenia czy powinno się w takim wypadku stosować wentylację czy nie?

Kominy na zewnątrz z klinkierówki czy inne?
jezeli z klinkiera to z jakiej firmy?

Proszę o pomoc?
Za kilka dni będą mi murować - sprawa trochę pilna.

Senser
12-09-2006, 11:15
Oj...o tyle tych wyborów pytasz....domu nikt za ciebie nie wybuduje, radz poświecić trochę czasu i poszukać.
Chyba nikt ci tu nie powie, nie rób wentylacji. Choć ja akurat na poddaszu nie mam wentylacji. Projekt tego nie przewidywał, a wszystkie (2) kominy mam wykorzystane.

Co do materiału na kominy, zdecydowanie doradzam cegły klinkierowe!!, zero tynków, przyklejanych płytek, to wszystko pewnie w ciągu ok. 2 lat bedzie na dachu...

sSiwy12
12-09-2006, 11:23
Jesli na poddaszu jest łazienka, to obowiązkowo w łazience - nawet jeśli jest z oknem.

Senser
12-09-2006, 11:31
No tak, zapomniałem...
Nawet ze względu na brak kanałów, dołożyłem extra, kominek plastikowy na dachu + rura kanalizacyjny do łazienki na późniejszy obieg wymuszony.

e.kala
12-09-2006, 12:42
Co do materiału na kominy, zdecydowanie doradzam cegły klinkierowe!!, zero tynków, przyklejanych płytek, to wszystko pewnie w ciągu ok. 2 lat bedzie na dachu...

Odpowiem nato kawałkiem artykułu w którym piszą dlaczego ciekną kominy?

Najczęściej winny jest sam inwestor. Komin wy-
kończony klinkierem wygląda ładnie i łatwo się czyści. Inwestor budujący z kalkulatorem w rę-
ku szybko dochodzi do wniosku, że taniej i szy-