PDA

Zobacz pełną wersję : Wady i zalety kupna działki z wylanymi fundamentami



Gołąb
21-09-2006, 08:50
Witam. Jestem początkujący w budowie domu,proszę opomoc w temacie kupna działki z wylanym i zakopanym fundamentem /2-wu letnim / dla domu z użytkowym poddaszem / 200m /. Plusy i minusy inwestycji oraz jak sprawdzić jakość wykonanych już fundamentów i jak zostały wykonane. Z góry dziękuję za pomoc- Gołąb

pepe*
21-09-2006, 09:03
Witam. Jestem początkujący w budowie domu,proszę opomoc w temacie kupna działki z wylanym i zakopanym fundamentem /2-wu letnim / dla domu z użytkowym poddaszem / 200m /. Plusy i minusy inwestycji oraz jak sprawdzić jakość wykonanych już fundamentów i jak zostały wykonane. Z góry dziękuję za pomoc- Gołąb
No to jest problem, bo np jak zostało wykonane zbrojenie to raczej nie sprawdzisz. Taki wylany fundament moim zdaniem obniża wartość gruntu o koszt jego rozbiórki.

Lenart
21-09-2006, 09:14
Zanim rozbiórka to bym ruszył najpierw trochę głową.
Jeżeli był wylany fundament to chyba wg jakiegoś projektu i to
zatwierdzonego (kopia w Starostwie). Musiała ? :wink: być książka budowy
z wpisami jakiegoś kierownika, a jak nie ma wpisu to musiał być
kierownik budowy jego popytać - coś tam będzie wiadomo.
Ostatecznie poszukać firm coby zrobiły prześwietlenie - przy dzisiejszej
technice nie takie skany się robi.
Nie sądze żeby ktoś lał metry betonu bez zbrojenia.
Lepiej popatrzyć jak ten fundament wygląda, czy nie popękany,
czy osiadł równomiernie, czy wielkość adekwatna do gleby - to już
trzeba wziąść fachmana-architekta.

beton44
21-09-2006, 10:59
o ile się da /warunki zabudowy/ można zrobić trochę większy dom

i "okraczyć" stary fundament :o

pepe*
21-09-2006, 11:32
No można wszystko sprawdzić. Prześwietlić, odwiercić, odkrywkę, beton do analizy jaka klasa tylko po co - czas i o pieniądze po to żeby się dopasować do czyjegoś pomysłu?