PDA

Zobacz pełną wersję : moc przyłączeniowa energii a pompa ciepła



angielka
17-10-2006, 11:15
Mam pytanie (bo jestem w tym temacie zielona jak sałata na wiosnę)

o jaką moc przyłączeniową prądu powinnam wnioskować, zakładajac, że w nowobudowanym domu będzie wszystko na prąd + pompa ciepla+ hydrofor, no poprostu wszystko (będzie tylko jeden rachunek:)??

no dobrze poprawie się, jak sie to wylicza?

pozdrawiam

angielka
18-10-2006, 06:45
a jakie wy macie moce przyłączeniowe prądu?

MARKOG
18-10-2006, 07:26
Ja mam chyba 14kW tak więc wczale nie tak dużo (zabezpieczenie 20A w ZK i 16A w domu) i tez wszystko na prąd. Z odbiorników:
Pompa ciepła (pobiera 5kW prądu
Kuchenka z płyta (nie wiem ile ale z 6kW na maks to na pewno)
Czajniki 2kw mikrofala 2kw pralka ?1,5kw zmywarka ?1kw
Więcej "dużych" odbiorników nie mam.
Pompa ciepła rózni się tym od "czystego" ogrzewania elektrycznego że potrzebuje dużo mniej prądu
Musisz zobaczyc jakie zapotrzebowanie na prąd będzie miała twoja pompa dodac do tego piekarnik płytę i czajnik + hydrofor + pralka + jakis zapas.

U mnie jakby zsumoweac wszystkie urządzenia to wychodzi dużo więcej niz 14kW ale nie miałem jeszcze sytuacji aby mi zadziałały zabezpieczenia.

sSiwy12
18-10-2006, 08:19
"Pompa ciepła (pobiera 5kW prądu...." ???? Chyba z rezerwą na grzałkę, albo z elektrycznymi podgrzewaczami wody.

MARKOG
18-10-2006, 11:54
Czemu na rezerwę - obiera 5kW oddaje 17kW. 3:1
nie mierzyłem tylko wyczytałem ze strony no chyba ze parametr pt: "Pobór mocy kW" to nie ten parametr

sSiwy12
18-10-2006, 11:57
No chyba mnie poniosło jeśli to duża powierzchnia grzewcza. Jakoś tak "instyktownie" liczyłem na swoją miarę (około 120m2).

MARKOG
18-10-2006, 12:17
220m2 - ale w podpisie (swoim) masz wyjasnienie :)

sSiwy12
18-10-2006, 12:26
Fakt.

Zbigniew Rudnicki
18-10-2006, 12:38
Odpowiadając na pytanie 1-go postu tego wątku (jak to się wylicza) :
- Sumowanie mocy odbiorników nic tu nie da.