PDA

Zobacz pełną wersję : uruchomienie kondensatu na zimę - czynności



lagerfeld
17-10-2006, 12:06
rok temu założyli mi kocioł kondensacyjny marki wolf z pogodówką. przez zimę podczas wykończeniówki pracowały kaloryfery i podłogówka. latem - po wprowadzeniu do domu - pracuje tylko grzanie wody.
chcę teraz podłączyć ogrzewanie więc czy mogę pstryknąć przyciskiem na sterowniku i już :wink: czy też coś powinienem zrobić wcześniej, nie wiem np. odpowietrzyć kaloryfery, przegrzać zbiornik z wodą itp.
nie mam doświadczenia z kondensatami więc będę wdzięczny za jakieś wskazówki.
pzdr

17-10-2006, 14:16
Dobra rada - spójrz w instrukcję. Ona Ci powie jak się przełącza tryb letni na tryb grzania. Sprawdź ciśnienie wody w instalacji - powinno być ok 1.4 -1,5. Czy miałeś wymagany przegląd pieca. Często jest tak, że pewne elementy wymienia się w trakcie pierwszego przeglądu na bardziej trwałe np. podkładki uszczelniające. W kondensatach jest też tak, że co jakiś czas zależny od intesywności użytkowania wymienia sie wkład, bez którego nie ma prawidłowej kondensacji. Pamiętaj to nie piec atmosferyczny i cholernie ważny jest przegląd!!!! :evil: Nie mówią tego przy zakupie i wychodzi dopiero jak już go kupisz. Nie zmienia to faktu, że polecam to rozwiąznie wszystkim. Warto tylko pamiętać o paru rzeczach jak chodźby tym by nie odprowadzać kondensatu do POŚ.

lagerfeld
17-10-2006, 14:35
dzięki Hans, już myślałem że ten wątek zostanie uznany za prowokację :lol: w instrukcji jest tylko o kliknięciu przyciskiem i się robi ciepło :wink: ale tak sobie pomyślałem że może też być coś na rzeczy....czego nie napisali.
a gościa od przeglądów miałem wziąść dopiero w listopadzie (po roku eksploatacji pieca - zgodnie z instrukcją) ale teraz już zrobiło się trochę zimno więc pomyślałem, że włączę.

17-10-2006, 14:46