PDA

Zobacz pełną wersję : jak sobie radzić z producentami



sprzedawczyni
19-10-2006, 08:59
Z tym problemem zwracam się do ludzi, ktorzy zajmuja sie sprzedaża stolarki budowlanej.Nie wiem czy tylko ja mam takiego pecha czy inni przedstawiciele tez maja takie problemy.
Dokladnie chodzi i o nieterminowość producentow strolarki drewnianej.
Współpracuje juz z drugą firma , i sytuacja sie powtarza prawie dokładnie szablonowo. Klient zamawia u mnie towar dostaje termin 6-8 tygodni ponieważ taki ustalila fabryka po czym sa opóżnienia nawet do 4 tygodni.Oczywiście za spóźnienia ja wysłuchuje , bo poniekad klient ma racje , w koncu to ze mna podpisuje umowę , ale jaki ja mam wpływ na fabrykę. Właściciele skladaja tylko czcze obietnice a klienci potem domagaja sie zadośćuczynienia finansowego.
Prosze napiszcie mi czy jest to odosobniony problem czy wy też macie takie.
Pozdrawiam wszystkich

M@riusz_Radom
19-10-2006, 09:02
Podpisać z producentem taką umowę, która będzie Ci gwarantowała odsetki umowne za każdy dzień opóźnienia.

Trudne ? Wiem, ale za to korzystne i dla Ciebie i dla Twoich klientów. Zawsze będziesz im mogła w ramach przeprosin zasponsorować dodatkowy upust od ustalonej ceny.

agnieszkakusi
19-10-2006, 09:02
Pracowałam w nieisteniącej już firmie produkującej okna PCV. I było to nagminne. A właściciele mówiąc brzydko olewali całą sytuację.

gaga2
19-10-2006, 09:06
mam takie samo zdanie jak Mariusz, tylko odsetki zamieniłabym raczej na karę umowną.... za każdy dzień zwłoki :D
Tylko takie warunki trzeba wynegocjować, a to zależy nie tylko od siły przekonywania, ale i pozycji ekon. względem producenta.
Pozdrawiam,
gaga2

mdzalewscy
19-10-2006, 09:10
w budowlance to standard, ja mam do czynienia z wieloma dostawcami i problemy są ciągle, chodzby z dzisiaj

1)oferty: nikt nie dostarczy wełny 160 na czas (nie mają na stanach 160)
2)pręty zbrojeniowe nie dojechały wszystkie, zamiast fi16, dali fi20
3)przyjechał Porotherm i jakość do reklamacji, czekać na przedstawiciela
4)zamiast silki E18 przywieźli większą i już rozładowali
5)zamawiany barwnik do kostki, termin minął barwnika brak
6)brak kruszyw, ceny w górę
7)problemy z dostawami cementu
8)problem z paliwami (zwłaszcza olej napędowy i opałowy)

jea
19-10-2006, 09:56
mam takie samo zdanie jak Mariusz, tylko odsetki zamieniłabym raczej na karę umowną.... za każdy dzień zwłoki :D
Tylko takie warunki trzeba wynegocjować, a to zależy nie tylko od siły przekonywania, ale i pozycji ekon. względem producenta.
Pozdrawiam,
gaga2
Wszystko zależy od tego czy jesteś znaczącym odbiorcą. Czasami lepiej lepsze są relacje: duży "odbiór"- mały "producent". Wtedy możesz stawiać warunki (rabaty, upusty itp.). Ja osobiście preferuję te mniejsze (starają się, raczej nie nawalają) i wcale nie są gorsi jakościowo. Inną bajką jest klijent, który chce okna np. Urzę... POzdrawiam :lol:

sprzedawczyni
19-10-2006, 10:37
Dzieki wam za rady o tym zeby podpisac umowe dotyczaca odsetek nie pomyslalam. Jestem dośc dużym odbiorca i firma nie powinna narzekac na brak zamowien , ale dokladnie właściciele "olewaja" wszystko i na dodatek wciskaja takie kity ze przykro słuchać. Myślę nad zmiana dostawcy , tylko czy to ma sens skoro piszecie , ze wszyscy sa tacy sami.

agnieszkakusi
19-10-2006, 10:39
a myslałaś o firmie "Adpol" z Torunia?

sprzedawczyni
19-10-2006, 11:04
Nie znam wogóle tej firmy pierwszy raz o niej slysze , ja jestem z południa i współpracowalam z firmami z okolic Wrocławia.
Może masz link do ich strony internetowej. Chetnie spojrze na ich oferte.

jareko
19-10-2006, 12:03
najtrudniejsza sprawa - wlasnie relacje z producentami
Pociesze Cie - wiekszosc z nich nas - dajacych im per saldo zarobic - olewa
I sadze ze trudno Ci bedzie taki zapis wymusic a nawet jesli Ci sie uda - wyegzekwowac pozniej
Pomijam juz fakt ze Ty musisz byc wobec nich w 100% terminowa jesli chodzi o kase bo jesli tak nie jest to zaaaaaapomnij o czymkolwiek
Tak jak ktos juz tu wspomnial - male firmy ciagle dbaja o swoich dealerow. Moze nie dosylaja nam ogromnej ilosci gadzetow ale dbaja o obsluge, terminowosc dostaw itp Sa bardziej elastyczne wlasciwie we wszystkim - takze w platnosciach czy dodatkowych upustach przy duzych, naprawde duzych zamowieniach. Za duze uwazam juz takie ktorego wartosc netto w zakupie przekracza 20 tys netto
Ktos wspomnial o firmie Urz..... Pociesze, ten rok a wlasciwie jego koncowka to przyklad wyjatkowego olewania terminow dostaw ze strony wszystkich, doslownie wszystkich dostawcow stolarki
Z tym tylko ze w duzej firmie opoznienia sa o wiele wieksze jak w malej

Rezi
19-10-2006, 12:17
Pracowałam w nieisteniącej już firmie produkującej okna PCV. I było to nagminne. A właściciele mówiąc brzydko olewali całą sytuację.
DGG ??

agnieszkakusi
19-10-2006, 12:22
Sprzedawczyni, wpisz w wyszukiwarke Adpol Toruń i na pewno wyskoczy ich strona. Rezi, tak DGG - nie napisałeś mi do tej pory kogo tam znałeś :wink:

Rezi
19-10-2006, 13:05
olsztyn szef odziału :lol:

Acent
19-10-2006, 13:55
najtrudniejsza sprawa - wlasnie relacje z producentami
Pociesze Cie - wiekszosc z nich nas - dajacych im per saldo zarobic - olewa
I sadze ze trudno Ci bedzie taki zapis wymusic a nawet jesli Ci sie uda - wyegzekwowac pozniej
Pomijam juz fakt ze Ty musisz byc wobec nich w 100% terminowa jesli chodzi o kase bo jesli tak nie jest to zaaaaaapomnij o czymkolwiek
Tak jak ktos juz tu wspomnial - male firmy ciagle dbaja o swoich dealerow. Moze nie dosylaja nam ogromnej ilosci gadzetow ale dbaja o obsluge, terminowosc dostaw itp Sa bardziej elastyczne wlasciwie we wszystkim - takze w platnosciach czy dodatkowych upustach przy duzych, naprawde duzych zamowieniach. Za duze uwazam juz takie ktorego wartosc netto w zakupie przekracza 20 tys netto
Ktos wspomnial o firmie Urz..... Pociesze, ten rok a wlasciwie jego koncowka to przyklad wyjatkowego olewania terminow dostaw ze strony wszystkich, doslownie wszystkich dostawcow stolarki
Z tym tylko ze w duzej firmie opoznienia sa o wiele wieksze jak w malej
Ostatnio chcialem zamówić drzwi wejściowe w firmie U,ale jak uslyszałem termin poszedłem do firmy V i drzwi były dokładnie za 3 tygodnie i o ustalonej godzinie.
Niech olewają ,kiedys boom się skończy....

agnieszkakusi
20-10-2006, 06:41
Rezi, Tomeczek B....bardzo miły facet... :lol:

Rezi
20-10-2006, 06:42
Rezi, Tomeczek B....bardzo miły facet... :lol:
jaki szef ........... szefowa Małgosia Sz. ........... bardzoooo miła dziewczyna 8)

agnieszkakusi
20-10-2006, 06:50
Hmmm...miła dziewczyna?? Oj, coś :lol: mi tu "śmierdzi"